VW ztratil prvenství mezi zahraničními značkami v Japonsku

Německý výrobce automobilů Volkswagen loni v důsledku emisního skandálu přišel poprvé za 16 let o pozici nejprodávanější zahraniční značky na japonském automobilovém trhu. Vyplývá to podle agentury DPA z dnešních údajů japonského svazu dovozců automobilů.

 Volkswagen (ilustrační foto)
8.1.2016 9:57   |  

Odbyt značky Volkswagen v Japonsku se loni podle těchto údajů snížil téměř o 19 procent na 54 766 vozů. Zaznamenal tak první pokles za šest let. Do čela zahraničních značek na japonském automobilovém trhu se postavil německý konkurent Mercedes-Benz, jehož prodej stoupl o více než sedm procent na 65.162 vozů.

Pokles prodeje loni v Japonsku vykázala rovněž luxusní značka Audi, která je součástí koncernu Volkswagen. Prodej Audi se snížil o více než šest procent na 29 414 vozů, píše DPA.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.


Čtěte také:

Volkswagen má další potíže. Nesouhlasí emise CO2 u 800 tisíc aut

Německo má kvůli žalobě USA na VW obavy o pracovní místa

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Bavorsko zvýší počet policistů, odmítá bezpečnostní politiku Merkelové

Bavorsko zvýší počet policistů, odmítá bezpečnostní politiku Merkelové

Bavorský premiér Horst Seehofer se po uzavřeném zasedání bavorského zemské vlády distancoval od postoje kancléřky Angely Merkelové k migrační krizi. Kancléřčino "to zvládneme" prý… více

Mobilní web