VW ztratil prvenství mezi zahraničními značkami v Japonsku

Německý výrobce automobilů Volkswagen loni v důsledku emisního skandálu přišel poprvé za 16 let o pozici nejprodávanější zahraniční značky na japonském automobilovém trhu. Vyplývá to podle agentury DPA z dnešních údajů japonského svazu dovozců automobilů.

 Volkswagen (ilustrační foto)
8.1.2016 9:57   |  

Odbyt značky Volkswagen v Japonsku se loni podle těchto údajů snížil téměř o 19 procent na 54 766 vozů. Zaznamenal tak první pokles za šest let. Do čela zahraničních značek na japonském automobilovém trhu se postavil německý konkurent Mercedes-Benz, jehož prodej stoupl o více než sedm procent na 65.162 vozů.

Pokles prodeje loni v Japonsku vykázala rovněž luxusní značka Audi, která je součástí koncernu Volkswagen. Prodej Audi se snížil o více než šest procent na 29 414 vozů, píše DPA.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.


Čtěte také:

Volkswagen má další potíže. Nesouhlasí emise CO2 u 800 tisíc aut

Německo má kvůli žalobě USA na VW obavy o pracovní místa

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Martin Čaban: Babišův křik a Dbalého psychedelie nestačí. Kabátkovi se daří

Martin Čaban: Babišův křik a Dbalého psychedelie nestačí. Kabátkovi se daří

Předseda ANO a vicepremiér Andrej Babiš se velmi rozčiluje nad tím, že správní rada Všeobecné zdravotní pojišťovny potvrdila ve funkci ředitele Zdeňka Kabátka. Vášnivě se rozepsal… více

Mobilní web