Vývoz českého piva do Číny stále roste, loni se znovu zdvojnásobil | E15.cz

Vývoz českého piva do Číny stále roste, loni se znovu zdvojnásobil

Vývoz českého piva do Číny stále roste, loni se znovu zdvojnásobil
21. března 2016 • 14:31
Vývoz českého piva do Číny se znovu dvojnásobil, za loňský rok činil přes 40 000 hektolitrů oproti 22 688 z roku předchozího. Vyplývá to z dat celní správy. Vývoz piva do Číny se zdvojnásobil i předloni, pro Česko ale jde stále o okrajový trh. Do zemí EU loni Česko vyvezlo 3,5 milionu hektolitrů, mimo unii 592 500 hektolitrů piva.

České firmy objemy vývozu do Číny zveřejňovat nechtějí. Například Budvar uvedl, že pivo do Číny vozí od roku 2008. „V loňském roce jsme v Číně meziročně zvýšili objem prodeje o třetinu,“ uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.

České pivo je v Číně drahé

„Naše pivo je v Číně drahé - půllitr točeného Budvaru se v restauraci pohybuje v přepočtu okolo 225 korun, třetinková láhev se v baru prodává za přibližně 170 korun, přičemž stejnou láhev můžete v maloobchodních řetězcích zakoupit za cenu od 37 korun a třetinku tmavého ležáku za zhruba 60 korun,“ dodal Samec. Podle něj se dají čínská domácí piva koupit za méně než polovinu těchto cen. Tamní piva ale mají slad z ječmene částečně nahrazený například rýží, mívají také nižší obsah alkoholu.

Do Číny vyváží i Plzeňský Prazdroj. Číňané si mohou koupit půllitrovou plechovku Pilsner Urquell za 25 juanů (asi 95 korun). „Patří sice mezi dražší dovozová piva, ale je předpoklad, že jeho popularita v této zemi dále poroste,“ řekl manažer značky Vladimír Jurina.

Podle Samce odborníci čekají, že se poptávka po dovozovém pivu v Číně bude zvětšovat. „Hlavní příčiny jsou dvě: jednak zvyšování kupní síly obyvatelstva, jednak rostoucí znalost evropských značek piva, které Číňané poznávají při turistice nebo obchodních cestách,“ uvedl.

Čínští turisté v českých pivovarech

Na turistické návštěvy se připravuje i Prazdroj, který během loňského roku navštívilo 15 tisíc Číňanů. Firma čeká zvýšený počet návštěvníků z Číny v pivovaru ve Velkých Popovicích, který získal čínský certifikát kvality služeb.

S exportem do Číny se pojí i několik zajímavostí. Například Budvar si musel vymyslet čínský ekvivalent názvu svého piva, protože většina tamních obyvatel latinku číst nedokáže. Jihočeská značka se tak čte „Bai De Fu“, což podle Samce znamená „Mít mnoho štěstí“ nebo „Všichni mají mnoho štěstí“.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením