Zeman vezme šéfy Škody Electric do Mexika, firmě chce pomoci k zakázkám | E15.cz

Zeman vezme šéfy Škody Electric do Mexika, firmě chce pomoci k zakázkám

Zeman vezme šéfy Škody Electric do Mexika, firmě chce pomoci k zakázkám
Miloš Zeman při návštěvě Plzeňského kraje
• 
ZDROJ: čtk

ČTK

Prezident Miloš Zeman chce pomoci plzeňské Škodě Electric, největšímu evropskému výrobci trolejbusů, se vstupem na další trhy. Na podzim vezme její šéfy na návštěvu Mexika, uvedl prezident při návštěvě firmy, která je součástí skupiny Škoda Transportation.

„Pokusím se přesvědčit mexické úřady, že váš podnik by měl být jediným a výlučným dodavatelem trolejbusů do Mexika, což je jeden z perspektivních rozvíjejících se trhů,“ uvedl Zeman na setkání se zaměstnanci. Podle něj ČR nepotřebuje „kázání o lidských právech, kterému se každý vysměje“, ale potřebuje aktivní ekonomickou diplomacii, která otevírá dveře našim exportérům v cizině.

„Nabídku pana prezidenta určitě využijeme. Je to velmi zajímavý trh, jak svojí velikostí, tak možností dalšího rozvoje, zejména v investicích do infrastruktury a veřejné hromadné dopravy,“ řekl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Podle informací by měl prezident jet do Mexika se zástupci firem v září.

Škodovka, jejíž vozy jezdí ve 30 zemích světa, už má v Mexiku první zakázku na 25 trolejbusů společně s místním výrobcem autobusů Dina, který škodovácké díly montuje do svých karosérií. „První vůz do Guadalajary (druhého největšího města s pěti miliony obyvatel) dodáme v květnu, poslední v září,“ řekl šéf divize Trolejbusy Karel Majer.

Škoda Transportation dále požádala prezidenta o pomoc na Ukrajině a v Kazachstánu

„Ohromným trhem je Mexico City, a to jak pro trolejbusy, tak i pro jiné dopravní prostředky,“ uvedl Šilhánek. V mexické metropoli už trolejbusy jezdí, ale je tam zájem o obměnu a další dodávky. Státy v Latinské Americe mají podle něj velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla. „Také Brazílie je to velmi zajímavý trh. Ale pokud tam chcete něco dodat, tak se musí vyrábět tam a to jsou velké investice, a za druhé je tam těžko čitelná celní politika,“ uvedl.

Škoda Transportation dále požádala prezidenta o pomoc na Ukrajině a v Kazachstánu. „Každý politik, který na svých zahraničních cestách podporuje české firmy a český průmysl, tak může jednoznačně napomoci rozvoji spolupráce mezi těmito zeměmi,“ řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Na Ukrajině měla Škodovka rozjednaný velký kontrakt na dodávku až 80 nových lokomotiv. „Už tam máme jednotky CityElefant (patrové elektrické vlaky), dlouhé, šestidílné. A vzhledem k tomu, že jsou velmi úspěšné a najezdí spousty kilometrů, tak byl zájem v tom pokračovat. Ukrajina vypadala velmi dobře, ale bohužel se tam stalo to, co se stalo, a tak musíme čekat,“ uvedl Ignačák.

Škodovka by uvítala, pokud by prezident při setkáních s ukrajinskými politiky zmínil, že má podnik o dodávky velký zájem. Do Kazachstánu podnik nabízí jednotku CityElefant. „Máme ji schválenou na širokém rozchodu na jejich normy, vedl Ignačák. Oběma zemím nabízí Škoda Transportation varianty lokalizace výroby u nich.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!