Zisk Nestlé stoupl o 45 procent, evropské tržby ale zůstávají slabé | E15.cz

Zisk Nestlé stoupl o 45 procent, evropské tržby ale zůstávají slabé

Zisk Nestlé stoupl o 45 procent, evropské tržby ale zůstávají slabé
Nestlé
• 
ZDROJ: Port(u*o)s [CC-BY-3.0 or CC-BY-3.0]

ČTK

Největšímu světovému výrobci potravin a nápojů Nestlé stoupl v uplynulém roce zisk o téměř 45 procent na 14,5 miliardy švýcarských franků (367,6 miliardy korun). Hospodaření podpořil prodej podílu v kosmetické společnosti L'Oréal a zhodnocení podílu v dermatologické firmě Galderma. Společnost se ale loni musela vypořádat se zpomalující poptávkou v Asii a deflací v Evropě, což se odrazilo na jejích tržbách.

Tržby výrobce zmrzlin Haagen-Dazs a kávy Nescafé loni dosáhly 91,6 miliardy CHF, což po očištění o vliv směnných kurzů a akvizice představuje nárůst o 4,5 procenta. Dlouhodobým cílem je dosahovat růstu těchto organických tržeb o pět až šest procent, což Nestlé podle pozorovatelů loni nesplnilo druhým rokem v řadě. Při zohlednění nepříznivého vývoje směnných kurzů byly tržby meziročně nižší, a to o 0,6 procenta.

Relativně slabý růst tržeb Nestlé zažil v Evropě. Firma poznamenala, že podmínky činnosti zde loni byly nadále nestálé, deflační tlaky během roku rostly, důvěra spotřebitelů byla velmi křehká a prostor k úpravě cen omezený.

„Očekáváme, že rok 2015 bude podobný jako 2014 a naším cílem je dosáhnout růstu kolem pěti procent,“ uvedl v prohlášení výkonný ředitel Nestlé Paul Bulcke.

Rozsah produktové nabídky Nestlé, které vyrábí i třeba balenou vodu či krmivo pro domácí mazlíčky, mu umožňuje přestát většinu bouří s relativně stabilními výsledky. I na švýcarskou firmu ale tlačí pokles spotřebitelských cen, horší vývoj ekonomiky na některých trzích a konkurence v podobě zdravějších potravin. Společnost tak již začala měnit podobu svého portfolia a zaměřovat se na produkty s vyšší marží a větším potenciálem růstu, které mají ohlas u spotřebitelů.

Akcie Nestlé

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!