Americký byznys objevuje fotbal: banka dá za název stadionu 2,4 miliardy

24. srpna 2016 • 15:17
Fotbal přitahuje v USA velké peníze, a to dokonce nejen ten americký. Banc of California podle zdrojů agentury Bloomberg zaplatí za patnáctiletý „pronájem“ názvu nového fotbalového stadionu v Los Angeles sto milionů dolarů (2,4 miliardy korun), tedy 6,7 milionu dolarů za sezonu (160,1 milionů korun).

Řečená suma je přitom srovnatelná s obdobnými dohodami, které sponzoři uzavřeli s provozovateli arén na americký fotbal, kde se hraje profesionální liga NFL.

Například banka M&T zaplatí šest milionů dolarů (144 milionů korun) ročně za to, že dějiště domácích zápasů klubu Baltimore Ravens ponese její název.

NFL přitom co do popularity nad „soccerem“ jednoznačně vede, ve Spojených státech jde podle průzkumů o vůbec nejpopulárnější sport, zatímco fotbal známý v evropském prostředí nepatří ani mezi sedm nejpopulárnějších lig.

Tým hokejové NHL chce z haly ruského miliardáře pryč už po první sezoně

„Pro fotbalový klub Los Angeles jde o skvělý obchod,“ cituje agentura Bloomberg Erica Smallwooda, partnera reklamní společnosti Apex. „L.A. je druhý největší mediální trh v lize, ale tato dohoda v ní pomůže nastavit nové finanční měřítko,“ dodal Smallwood.

Banc of California Stadium pojme 22 tisíc diváků a první fotbalový zápas se v něm odehraje v roce 2018. Náklady na jeho výstavbu dosahují 350 milionů dolarů (8,4 miliardy korun).

Autor: vaj
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!