Kotva chce přestavět dvě patra na kanceláře | E15.cz

Kotva chce přestavět dvě patra na kanceláře

Kotva chce přestavět dvě patra na kanceláře
OD Kotva
• 
ZDROJ: Eduard Erben, E15
22. května 2012 • 16:19
Obchodní dům Kotva chce proměnit část prostor na kanceláře. Na trhu shání nájemce pro více než tři tisíce čtverečních metrů kancelářských ploch, které mají vzniknout přestavbou 5. a 6. patra. V přístupném 5. patře obchodního domu ze 70. let minulého století je aktuálně v provozu pouze restaurace, která však přitahuje minimum návštěvníků.

Irská investiční skupina Markland, která Kotvu vlastní od roku 2005, už má pro přestavbu části objektu na kanceláře stavební povolení. Skrze realitní zprostředkovatele shání nájemce. Nabízí jim vybudování nejmodernějších kanceláří,samostatný vchod a velké terasy, které jsou v nejvyšších podlažích.

Lokalita v centru Prahy patří mezi firmami k nejvyhledávanějším. Kancelářskou část má i protější projekt na Náměstí Republiky Palladium. Poptávce po kancelářích v Kotvě pravděpodobně nepomáhá dlouhodobě nedostatečný zájem nájemců o pronájem obchodních ploch, a tedy i nízká poptávka zákazníků. Od druhého patra výše zůstávají volné velké prodejní plochy.

Přestože interiér obchodního domu prošel v letech 2008 až 2010 postupnou rekonstrukcí v řádu stovek milionů korun, zásadně zvýšit návštěvnost se Marklandu nepodařilo. Před začátkem rekonstrukce Markland zvažoval, že v nejvyšších podlažích by mohly vzniknout luxusní byty nebo turistické centrum.

Majitelé chtěli z Kotvy udělat rodinný obchodní dům, kde bude móda zaujímat menšinu ploch. Drahým značkám, které obvykle dominují obchodním domům v Evropě, se Kotva chtěla vyhnout. Kromě tuzemských oděvních firem Pietro Filipi a Blažek vsadila i na méně známé zahraniční značky pro střední generaci, jejichž ceny však často převyšují cenovou hladinu velkých řetězců, zastoupených v moderních obchodních centrech.

Plánované výrazné zaměření na vybavení domácností Kotvě velkou měrou přebral další obchodní dům ještě ze socialistické éry, DBK na Budějovické v Praze 4, který se po rovněž nedávné rekonstrukci výrazně zaměřil na design. Před několika dny pak v DBK otevřel svůj vlajkový obchod tuzemský prodejce kuchyňských potřeb Tescoma.

Autor: Denisa Novotná
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!