Miliarda od PPF: živá voda pro centrum Galleria Moda

Miliarda od PPF: živá voda pro centrum Galleria Moda
30. září 2013 • 07:26
Do oživení sice dokončeného a udržovaného, ale nikdy neotevřeného outletového centra Galleria Moda postaveného nedaleko pražského Letiště Václava Havla se pouštějí těžké váhy tuzemského byznysu. Centrum nedávno v konkurzu koupila společnost Dreitonel, kterou ovládají lidé blízcí skupině PPF. Deníku E15 vlastnictví objektu a přilehlých pozemků potvrdil šéf Dreitonelu Martin Kubišta.

„Nákup a rozjezd samotného outletového centra si z naší strany vyžádá investici kolem jedné miliardy korun,“ uvedl manažer. Na samotnou koupi outletového centra poskytla úvěr PPF Banka.

Pokud vše dobře dopadne, nejpozději na jaře 2015 vstoupí do oživlého centra první návštěvníci. Areál nyní čekají drobné stavební úpravy. Zmenší se například celková výměra zhruba 120 obchodů, která bude činit 20 500 metrů čtverečních, současně bude centrum uvedeno do provozu ve více etapách. Úpravy prodělají i samotné obchody a pasáž. „Současně ale platí, že provoz je možné zahájit v podstatě hned. Centrum bylo v minulých letech udržované, přes zimu byly prostory temperované,“ poznamenal Kubišta.

Kromě již postaveného outletového centra investor koupil od původního zkrachovalého vlastníka i přilehlé pozemky, kde se počítá s další výstavbou. Například hotelu, kanceláří nebo skladů. Celkem čtyři fáze projektu si v souhrnu vyžádají investici přesahující 150 milionů eur (přibližně 3,8 miliardy korun). Nový majitel odhaduje, že všechny etapy by mohly být dokončené již po roce 2018.

Dreitonel nyní začíná vyjednávat s velkými provozovateli outletových center v Evropě. Ten, s nímž si nakonec plácne, bude mít na starosti mimo jiné sehnat nájemce. „Chceme, aby tu byly také obchody a značky, které dosud v České republice nejsou,“ doplnil zástupce nového majitele.

Přestože se outletová centra v Česku dosud příliš nechytla, tak si nový investor věří. Původní italský investor podle něj zřejmě jen přecenil své síly, když nebyl schopen svůj projekt dokončit, a skončil v konkurzu. „Spočítali jsme, že jsme schopni zasáhnout až čtyři miliony potenciálních zákazníků,“ říká Kubišta. Na rozdíl od tradičního nákupního centra, z nichž jedno je ostatně nedaleko, totiž podle něj jezdí do outletů nakupovat lidé z mnohem širšího okolí.

V Česku zatím fungují jen dvě outletová centra, z nichž jedno je v pražských Štěrboholech. Konkurence tamního areálu nazvaného Fashion Arena se ale Dreitonel nebojí. „Náš koncept bude výrazně odlišný,“ uzavřel zástupce majitele Galleria Moda.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!