Poláci otočili, stavbaři z Bögl a Krýsl dostali další zakázky | E15.cz

Poláci otočili, stavbaři z Bögl a Krýsl dostali další zakázky

Poláci otočili, stavbaři z Bögl a Krýsl dostali další zakázky
ilustrační foto
• 
ZDROJ: E15

ČTK, nos

Ještě minulý týden polská média kritizovala českou stavební fimu Bögl a Krýsl za průtahy ve výstavbě dálnice. Nyní se situace otočila a firma získala víc práce.

Česká firma Bögl a Krýsl na stavbě dálničního úseku mezi Lodží a Varšavou převezme část prací od svého polského partnera Dolnoślaskie Surowce Skalne (DSS). S firmami se na tom dohodlo polské ředitelství silnic a dálnic poté, co se stavba kvůli platebním potížím DSS dále zpožďovala. Kvůli obrovskému zpoždění z ní přitom už loni v červnu dostala výpověď čínská firma Covec.

Konsorcium Bögl a Krýsl a DSS staví 20kilometrový úsek na západ od Varšavy od loňského srpna. Stavební práce už tehdy měly až několikaměsíční zpoždění, protože čínský Covec dlouhodobě neplatil svým dodavatelům, a dalších několik týdnů ředitelství silnic a dálnic (GDDKiA) vybíralo firmy, které dva dálniční úseky po Číňanech dostaví. Do skluzu se na klíčově dálnici, která spojí Varšavu s německou hranicí, ale dostala i společnost Dolnoślaskie Surowce Skalce, partner Bögl a Krýsl. „Investice má asi čtyřtýdenní zpoždění,“ řekla mluvčí GDDKiA Urszula Nelkenová.

GDDKiA se proto po pátečním sedmihodinovém jednání s oběma firmami a bankami, jež stavbu financují, dohodla na tom, že Bögl a Krýsl od DSS převezme část stavebních prací a funkci lídra konsorcia.

Co se psalo minulý týden:

List Žycie Warszawy napsal, že GDDKiA došlo k závěru, že Bögl a Krýsl je v konsorciu ten „schopnější“. Firma doposud měla na starosti výstavbu mostů, viaduktů, přechodů pro zvířata, nově má převzít například stavbu nájezdů nebo protihlukových stěn a ochranných bariér.

Bögl a Krýsl má na sebe nově vzít i větší část finančních závazků. Na DSS si stěžovali dodavatelé kvůli problémům s platbami, vůči nákladnímu železničnímu dopravci PKP Cargo má DSS závazky ve výši 30 milionů zlotých (173,9 milionu korun).

Úsek má být zcela dokončen letos v říjnu, tedy až po skončení mistrovství Evropy ve fotbale, které pořádá Polsko společně s Ukrajinou. Dodavatelé nicméně už loni v létě ujistili, že se dálnici podaří zprůjezdnit pro řidiče ještě před mistrovstvím. Hodnota zakázky je 756 milionů zlotých.

Autor: ČTK, nos
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!