Příprava stavby D3 se rozjíždí, stavební firmy se utkají o tučné sousto

Dvojici soutěží na další úseky jihočeské dálnice D3 vypíše Ředitelství silnic a dálnic pravděpodobně začátkem příštího roku. Hodnota prací se odhaduje na více než 12 miliard korun. Nákladnější přitom bude kratší sedmikilometrový úsek z Úsilného do Hodějovic, což je dlouho očekávaný dálniční obchvat Českých Budějovic. Jeho součástí je i kilometrový tunel, o jehož smysluplnosti v ploché budějovické pánvi se dlouho diskutovalo. Obchvat má stát přes sedm miliard korun.

U rakouského Freistadtu, 15 kilometrů od státní hranice, je připravena rychlostní silnice S10 do Lince a čeká na napojení na českou D3.
25.2.2016 6:37   |  

Na jih od krajského města na něj naváže téměř třináctikilometrová stavba k Třebonínu za více než pět miliard. Její součástí bude i přeložka železniční trati z Českých Velenic. Na obou úsecích by měli dělníci začít pracovat současně, čímž vznikne největší dopravní staveniště v českých zemích. Hotovo by pak mělo být o tři roky později.

Obchvat Českých Budějovic a pokračování dálnice vyjde i s tunelem na více než 12 miliard korun.

Záměr má ale podobně jako řada dalších velkých dopravních staveb háček v podobě zastaralé dokumentace k vlivu na životní prostředí – EIA. Premiér Bohuslav Sobotka se snaží v Bruselu dosáhnout uznání dokumentací EIA, které vznikly ještě podle starého zákona z roku 1994. „Nyní probíhají výkupy pozemků. Pokud vše půjde podle plánu, začne stavba nejdříve v polovině příštího roku,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Dálnice D3 je už dnes nejrozestavěnější komunikací v Česku, horečně se buduje mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. V roce 2020 by tak mělo být hotovo téměř sto kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje po Třebonín na Českokrumlovsku.

Motoristům se tím výrazně ulehčí dovolenkové cesty do Rakouska a dále k moři, kde České Budějovice působí jako špunt. Rakušané přitom svou navazující dálnici S10 už loni přivedli k Freistadtu 15 kilometrů od hranic a nyní s pokračováním vyčkávají na vývoj na české straně.


Čtěte také:

Stavba D3 mezi Bošilcem a Ševětínem začíná. Hotovo má být za tři roky

Majitelé motocentra u dálnice D3 u soudu neuspěli, ŘSD ho nemusí odkoupit

Jan Šindelář Autor: Jan Šindelář redaktor deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Slovenský kotel nesplňuje podmínky dotační podmínky, tvrdí čeští výrobci

Slovenský kotel nesplňuje podmínky dotační podmínky, tvrdí čeští výrobci

Čeští výrobci domácích kotlů si stěžují, že v rámci dotací na pořízení nových kotlů si domácnosti mohou pořídit kotle, které nesplňují předepsané emisní parametry. Podezřelý je… více

Komerční prezentace
Mobilní web