Projekt oprav Negrelliho viaduktu narýsuje společnost Sudop | E15.cz

Projekt oprav Negrelliho viaduktu narýsuje společnost Sudop

Projekt oprav Negrelliho viaduktu narýsuje společnost Sudop
Negreliho viadukt
• 
ZDROJ: čtk

Jan Šindelář

Ledy kolem chystané rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze se začínají dávat do pohybu. Správa železniční dopravní cesty vybrala v těchto dnech projektanta, společnost Sudop Praha, která vypracuje za 55 milionů korun potřebné dokumenty. Následovat bude tendr na zhotovitele rozsáhlé opravy.

„Zahájení stavby se předpokládá v roce 2015 a bude znamenat nepřetržitou výluku traťového úseku Praha Masarykovo nádraží – Praha Bubny po dobu dvou let,“ uvedl mluvčí správy železnic Marek Illiaš.

Otázka ceny rekonstrukce je podle Illiaše předčasná. Šéf správy železnic Jiří Kolář hovořil před více než rokem zhruba o 800 milionech korun. Vše ale ukáže až podrobný průzkum Sudopu, neboť 150 let stará stavba je z valné většiny v původním stavu. Výrazně mostu uškodily i povodně z roku 2002.

Letité problémy

Oprava Negrelliho viaduktu je zakletá podobně jako plánovaná trať na letiště, jejíž je jedinečný most součástí. Přípravy rekonstrukce začaly před pěti lety, kvůli úsporám je ale rezort dopravy zastavil. Po obnově plánů měl být tendr na zhotovitele vypsán loni, zatím se tak ale nestalo.

Pro cestující bude rekonstrukce znamenat komplikace, veškerá doprava bude nasměrována přes Smíchov na Pražský semmering. Odměnou za potíže bude znovuzrozený skvost, který v mnohém připomíná londýnské scenérie. „Záměr umělců zřídit v obloucích kulturní a kavárenská zařízení koresponduje s představou správy železniční cesty, která by tomuto dílu ráda vdechla rekonstrukcí novou mízu,“ řekl mluvčí správy Marek Illiaš.

Negrelliho viadukt byl prvním pražským železničním mostem přes Vltavu. Dodnes je s 1100 metry nejdelším železničním a třetím nejdelším mostem v Česku.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!