Skanska mění strategii, chce zpátky dobýt regiony | E15.cz

Skanska mění strategii, chce zpátky dobýt regiony

Skanska mění  strategii, chce zpátky dobýt regiony
8. února 2013 • 10:54
Stavební společnost Skanska mění obchodní strategii. Neopouští sice prostředí velkých státních zakázek, chce být ale mnohem aktivnější v regionech. Cílem stavařů ze Skansky mají být častěji také menší a střední zakázky. Je to reakce na dlouhodobý propad českého stavebnictví i na pokles tržeb Skansky, kterému firma čelí už čtvrtým rokem.

Za loňský rok se výnosy Skansky snížily v Česku a na Slovensku o 12 procent na 16 miliard korun. To už je víc než o polovinu horší výsledek, než jaký měla firma na vrcholu své výkonosti v roce 2008. Tehdy Skanska z hlediska tržeb vévodila českému stavebnímu trhu, nyní už jí ale předstihli konkurenční Metrostav a Eurovia CS.

„Naším cílem není být největší. Mnohem důležitější je pro nás mít zakázky, ze kterých budeme mít přiměřený zisk a nebudeme pracovat za míň, než jsou náklady,“ uvedl generální ředitel Skansky Dan Ťok. Zisková marže Skansky loni mírně přesáhla dvě procenta, v roce 2011 byla firma v maržích na nule. „Průměrná ziskovost kolem dvou procent odpovídá současným obecným podmínkám na trhu,“ poznamenal šéf firmy. Čistý zisk Skanska loni výrazně zvýšila na 357 milionů korun z předchozích 76 milionů.

Skanska má aktuálně v zásobě zakázky za 16 miliard korun, což podniku zajišťuje práci nejméně na rok. Přesto je ale současný zásobník firmy skoro o čtvrtinu tenčí než předloni. V oblasti dopravních zakázek firma v nejbližší době na výrazné zlepšení nesází, růstový potenciál se ale podle Ťoka nachází překvapivě v pozemních stavbách, tedy ve výstavbě budov závislé především na soukromých investicích.

 

businessinfo.cz

  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí