Babiš kupuje český Ringier, zaplatí přes čtyři miliardy

Babiš kupuje český Ringier, zaplatí přes čtyři miliardy
24. června 2013 • 21:00
Několikaměsíční jednání o koupi české pobočky vydavatelství Ringier Axel Springer podnikatelem a předsedou politického hnutí ANO Andrejem Babišem skončila. Babiš v závěru minulého týdne v podstatě dotáhl dohodu o koupi vydavatele deníků Blesk či Sport a týdeníků Reflex nebo Svět motorů. Kupní cena nakonec přesahuje čtyři miliardy korun. To je o jednu miliardu méně než částka, o které se mluvilo počátkem roku, kdy na připravovanou transakci poprvé upozornil týdeník Euro. Babiš podpis nepotvrdil.

Místo Ringieru kupuje Babiš vydavatelství Mafra

Podle informací týdeníku Euro a serveru E15.cz byla rámcová dohoda uzavřena na konci minulého týdne, k dokončení transakce by mělo dojít ve středu 26. června. Konečná cena se odvine z výsledku hospodaření za první pololetí 2013.

Babiš ale transakci prozatím popírá. „Tato zpráva se nezakládá na pravdě a je výsledkem spekulací,“ uvedl mluvčí Babišovy skupiny Agrofert Holding Karel Hanzelka. Sám podnikatel včera v podvečer na svém twitterovém účtu napsal: „Zítra asi něco koupím“. Podle Hanzelky ale toto vyjádření nemělo žádnou souvislost s vydavatelstvím Ringier Axel Springer.

Ovšem i v minulosti Babiš před dokončením transakce vždy zájem o kupovanou firmu popíral.

Babiš minulý týden uvedl, ze z médií chce učinit další core byznys svého holdingu Agrofert. „Do tří let budu mít největší vydavatelství v ČR“, uvedl na setkání Klubu pro prosperitu. Ringier Axel Springer je největším tuzemským vydavatelem.

Koupě české odnože vydavatelství Ringier může Babišovi výrazně pomoci v naplňování jeho politických ambicí. Deník Blesk je nejčtenější na domácím trhu, týdeník Reflex, o jehož vyjmutí či začlenění se v posledních dnech hojně spekulovalo, patří rovněž k atraktivním titulům. Babiš navíc draftuje i v novinářských kruzích, kromě několika jeho spolupracovníků mu bude pomáhat například i dlouholetý komentátor deníku Dnes Martin Komárek.

Díky převzetí Ringier Axel Springer ČR Babiš dále rozšiřuje své mediální aktivity. Doposud přímo vlastnil v Česku regionální týdeníky 5+2 a na Slovensku nedávno koupil od společnosti Economia vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává mimo jiné Hospodárske noviny.

Společnost Ringier Axel Springer byla založena 1. července 2010 jako společný joint venture mezi švýcarským koncernem Ringier AG a německým Axel Springer AG v roce 2010 pro propojení jejich mezinárodních aktivit ve střední a východní Evropě. Ringier Axel Springer Media AG spravuje rozsáhlé portfolio více než 70 tiskových a více než 60 online titulů na trzích v Polsku, České republice, Slovensku a Srbsku.

Autor: Tomáš Skřivánek
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!