Bezkontaktní platby ano, jen terminály scházejí | E15.cz

Bezkontaktní platby ano, jen terminály scházejí

Bezkontaktní platby ano, jen terminály scházejí
platební terminál
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Zdeněk Pečený

Právě probíhající olympijské hry v britské metropoli se mohou s trochou nadsázky nazývat prvními bezkontaktními či prvními NFC hrami. Jejich partneři se snaží vrcholnou sportovní událost roku náležitě využít k propagaci nových způsobů placení. Jihokorejská společnost Samsung, jeden z největších sponzorů olympijských her, spojila síly s dalším štědrým sponzorem olympiády, karetní společností Visa. Pro hry společně připravily možnost bezkontaktních plateb.

Tisícovka významných hostů dostala limitovanou edici smartphonů společnosti Samsung vybavených technologií NFC. V celé Velké Británii teď lze bezkontaktně platit již na 140 tisících terminálech. Samsung pojal olympiádu jako možnost předvést možnosti technologie NFC a doufá, že se letní hry stanou odrazovým můstkem k jejímu využívání v běžném životě. V Londýně by se mohlo zdát, že vše je na dobré cestě ke světu, kde mobily a tablety nahradí klasické platební karty.

„Využívání takzvaných m-plateb celosvětově do roku 2015 vzroste na patnáctinásobek,“ uvádí studie poradenské společnosti KPMG. Zatím to ale vypadá, že na pohodlné placení mobilním telefonem si minimálně v Česku ještě chvíli počkáme.

Navzdory pilotnímu provozu, který skončil již v loňském roce, a častým odvážným deklaracím karetních společností se ledy hýbají pomalu. Problémem zůstává nedostatečná infrastruktura. „Přestože počet bezkontaktních terminálů v Česku rychle roste, není zde prozatím vybudována dostatečná infrastruktura nutná pro úspěšné komerční spuštění,“ potvrzuje Eva Chaloupková, manažerka pro vnější vztahy české a slovenské Citibank.

„Na českém trhu máme okolo pěti tisíc terminálů umožňujících platbu bezkontaktní kartou či telefonem,“ vypočítává Miloslav Kozler, manažer Visa Europe pro Českou republiku. Nízký počet terminálů řadí Česko hluboko za Velkou Británii. „Počet terminálů by se během tohoto roku mohl zdesetinásobit, což by představovalo až pětinu obchodních míst,“ věří Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!