BlackBerry to zkouší bez klávesnice, reakce jsou rozpačité | E15.cz

BlackBerry to zkouší bez klávesnice, reakce jsou rozpačité

BlackBerry to zkouší bez klávesnice, reakce jsou rozpačité
BlackBerry 10
• 
2. května 2012 • 19:28
Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry oznámil v posledním čtvrtletí ztrátu 125 milionů dolarů, prodeje se snížily o víc než pětinu. Research in Motion (RIM) proto hledá způsob, jak se vrátit zpátky do formy. A zdá se, že cestu zpátky na výsluní má firmě proklestit mimo jiné i včera představený nový telefon BlackBerry 10. Ten nemá hardwarovou klávesnici a sází na čistě dotykové ovládání. První reakce investorů i fanoušků značky jsou ale rozpačité.

Telefony BlackBerry si získali dobrou pověst právě díky snadno ovladatelné praktické klávesnici. Jenže trh smartphonů teď drtí applovské iPhony a telefony na platformě Android, které si vystačí s dotykovým ovládáním. RIM teď signalizuje, že chce začít v této oblasti také konkurovat. Mnozí analytici se ale obávají, že tak BlackBerry přijde o svoji výjimečnost. Potvrzuje to jak reakce trhů, tak první reakce skalních fanoušků značky.

Akcie RIM se po představení čistě dotykového prototypu BlackBerry 10 vydaly směrem dolů – včera klesly o 5,7 procenta, dnes v jednu dobu ztrácely opět téměř 5 procent.

Vývoj akcií RIM za poslední rok

Vývoj akcií RIM za poslední rokVývoj akcií RIM za poslední rokAutor: finanzen.net

A z vyjádření některých fanoušků BlackBerry je také cítit skepse. „Zbavovat se klávesnice je riskantní, zejména pro psaní e-mailů je totiž nenahraditelná,“ cituje agentura Bloomberg tuniského telekomunikačního manažera Moussera Jerbiho. Ten dodává, že už samotný název BlackBerry (anglicky ostružina) jasně evokuje drobná černá tlačítka klávesnic u těchto telefonů.

Trochu jiný názor má ale třeba Nigel Hughes ze SteelCloud. „Někdo bude sázku na dotyk kritizovat, někdo ji naopak přivítá. Od RIM je to uznání toho, že budoucnost bude bez klávesnice,“ řekl Bloombergu.

BlackBerry 10BlackBerry 10Autor: RIM

RIM se dušuje, že koncept telefonu s displejem nad klávesnicí neopouští. S novým typem konstrukce se snaží především přilákat nové zákazníky z firemní klientely, kteří preferují velký displej a zatím dávají přednost iPhonu, Windows Phonům nebo androidím modelům jako Samsung Galaxy S. Jak pro Bloomberg podotýká produkt manažer RIM Michael Clewley, jde o to zkrátka rozšířit nabídku tak, aby pokryla co největší škálu potřeb zákazníků.

Autor: vrb
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!