Bontonland rozjede prodej digitální hudby

Na český trh s digitální hudbou vstoupí silný hráč. Během několika týdnů začne digitální alba a skladby nabízet největší síť obchodů s hudbou, filmy a počítačovými hrami Bontonland. „Momentálně testujeme beta verzi prodeje, ostrý start služby by měl nastat na počátku dubna,“ řekl majitel Bontonlandu Lešek Wronka. Ten od počátku fungování služby počítá s nabídkou 500 tisíc digitálních skladeb od velkých firem (Sony Music, Universal Music, EMI). Hodlá však oslovit i menší nezávislé labely.

ilustrační foto
20.2.2012 6:39   |  

Kupovat bude možné jednotlivé skladby, alba nebo si zákazník zvolí variantu předplatného. „Naše ceny by se měly pohybovat někde mezi cenami hudby na iTunes a fyzických nosičů,“ naznačil Wronka. V českém iTunes Store je možné jednu skladbu koupit za 99 eurocentů a jedno album od pěti do 9,99 eura. „Zkusíme tak přitáhnout mladší zákazníky, kteří pak možná sáhnou i po nějakém fyzickém nosiči,“ myslí si Wronka.

Wronkovy kamenné prodejny tak zkusí vylepšit klesající výkonnost posledních let danou poklesem celého hudebního trhu. Podle výroční zprávy za rok 2010 síť Bontonland dosáhla tržeb 310,3 milionu korun (meziroční pokles o 17,5 procenta) a ztráty ve výši 2,1 milionu (v roce 2009 prodělala 4,5 milionu korun).


Firma Panther, kerá zajišťuje mimo jiné logistické služby pro Bontonland má problémy: Distributor hudby Panther spadl do ztráty


Anketa

Bontonland se chystá prodávat hudbu přes internet. Využíváte tyto služby?

ano, už dlouho   14% jen občas   17% získávám hudbu zdarma   37% dávám přednost pevným nosičům   32%

V anketě hlasovalo 220 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

Bontonland s odstupem několika měsíců následuje hudební vydavatelství Supraphon, streamovací službu MusicJet nebo světový technologický gigant Apple. Kupříkladu Supraphon otevřel svůj obchod s digitální hudbou v listopadu 2011. Ceny jsou rozděleny do třech kategorií. Jednotlivé písničky stojí 15, 20 a 25 korun, alba pak od 69 do 149 korun. Ve formátu FLAC jsou o zhruba 30 procent dražší. Nabídku v momentu spuštění služby tvořilo přes 2600 alb.

Český trh s digitální hudbou zatím nedosahuje výkonnosti zahraničních trhů. Podle posledních čísel Mezinárodní federace fonografického průmyslu se jeho objem v roce 2010 pohyboval okolo 25 milionů korun, což představovalo asi sedm procent celkového hudebního trhu v Česku. V roce 2008 se prodalo digitální hudby za 30 milionů korun (5,4 procenta celkového trhu).

Autor: Aleš Borovan

Komentáře

Čtěte také

Čína chce do roku 2020 patřit mezi deset zemí s největší robotizací

Čína chce do roku 2020 patřit mezi deset zemí s největší robotizací

Čína plánuje umístit více robotů do svých továren a do roku 2020 chce patřit mezi deset zemí s největší automatizací svého průmyslu. Uvedl to Mezinárodní svaz pro robotiku (IFR) v… více

Mobilní web