České firmy rozjely lov zákazníků na Facebooku

3.5.2010 7:45   |  

Zájem tuzemských společností o prezentace na některé ze sociálních internetových sítí roste raketovým tempem. Například nejpopulárnější Facebook má podle statistické stránky facebakers jen v České republice už přes čtvrt milionu registrovaných uživatelů a reklamní kampaně vedené přes tuto síť jsou tedy stále účinnější.

„Sociální sítě jsou pro firemní prezentace levným marketingovým tahem. Zatímco za bannery na webových stránkách se platí desetitisíce týdně, prezentace firem, výrobků nebo služeb na Facebooku
jsou zdarma. Platí se jen za reklamy. Ty jsou ale mnohem cílenější,“ vysvětluje jeden z tvůrců podnikových prezentací ze společnosti Pro Facebook Radovan Hypš.

Podle jeho slov zájem tuzemských firem o prezentace na Facebooku v posledním roce vzrostl o stovky procent. To potvrzuje i Jan Sequens, místopředseda představenstva reklamní agentury Global Vision. „Zhruba každý čtvrtý požadavek našich klientů míří právě na Facebook. Loni bylo něco takového nemyslitelné,“ uvedl Sequens.

Facebook má díky dobrovolnému sdílení osobních informací jednu z nejpodrobnějších databází uživatelů. Díky tomu může reklamní kampaně přesně zacílit. „Zadavatel reklamy si může vybrat, kde přesně má příjemce bydlet, jaké má mít zájmy, přátele a podobně. Je to naprosto exkluzivní,“ prohlásil Sequens.

Kolik tuzemských firem už Facebook ke svým kampaním či prezentacím využívá, není možné odhadnout. Firma statistiky firemních prezentací nezveřejňuje, byť je zcela jistě bude mít k dispozici. Někteří odborníci předpokládají, že by tuzemských firemních prezentací mohlo být přes deset tisíc, ale toto číslo je nutné brát s rezervou. „Jedna společnost totiž může mít na Facebooku ne jednu, ale libovolný počet stránek,“ vysvětluje expert na sociální sítě Adam Javůrek.

To dokládá i žebříček firemních prezentací. Z tuzemských firem u uživatelů Facebooku nejvíce boduje společnost Santa nápoje. Neprezentuje však sebe, ale svůj produkt – nápoj Kofola. Stránky, které neprezentují samotnou společnost, má na Facebooku i energetická skupina ČEZ. „Na Facebooku jsme přítomni v profilech zabývajících se elektromobilitou, náborem nových zaměstnanců a vzděláváním, společenskou zodpovědností firem a podporou regionálních projektů,“ říká mluvčí firmy Martin Pavníček a dodává: Naše aktivní stránky mají přibližně 800 přímých odběratelů, s potenciální čteností u dalších průměrně 70 – 80 přátel na jednoho uživatele.“

Autor: Robert Zelenka

Komentáře

Čtěte také

Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Mezinárodní olympijský výbor Rusko z her v Riu de Janeiro kvůli rozsáhlé dopingové aféře nevyloučil. Rozhodnutí o účasti ruských sportovců na olympiádě ponechá na federacích… více

Mobilní web