Facebook a Google by si měly platit vlastního regulátora, chtějí zadavatelé reklamy | E15.cz

Facebook a Google by si měly platit vlastního regulátora, chtějí zadavatelé reklamy

Michaela Trnková

K volání po větší regulaci technologických obrů se přidala skupina největších britských inzerentů. Ti žádají Facebook a Google, aby založily nezávislý orgán, který by monitoroval jejich obsah a ten nevhodný odstraňoval. Firmy by měly tento orgán financovat samy, z jeho působnosti by se nemusely vymanit ani další sociální sítě jako Twitter nebo Snapchat.

"Přinejmenším chceme nezávislý dozor. Facebook a Google by měly zavést společnou politiku regulace, detekce, monitorování a odstraňování nevhodného obsahu," řekl podle FT Phil Smith, generální ředitel ze Společnosti britských inzerentů, do níž patří Lloyds Banking Group, Univeler a Procter & Gamble.

Podle Smitha by zavedení a financování nezávislého regulačního orgánu bylo ku prospěchu uživatelů Googlu, Facebooku i inzerentů.

Bojovat proti hoaxům trollením nebo šikanou je špatná strategie, říká Marie Škardová z HateFree Culture

Řečené technologické firmy se k návrhu odmítly vyjádřit. Google ale nedávno uvedl, že pro důkladnější kontrolu obsahu serveru YouTube by musel najmout dalších 10 tisíc lidí. Nesdělil však, kolik zaměstnanců aktuálně obsah reviduje.

Tlak na regulační opatření technologických platforem, jako jsou například sociální sítě, se v Evropě stále zvyšuje. Loni byly uděleny pokuty až do výše 50 milionů eur společnostem, které neodstranili nenávistné projevy nebo tak zvané fake news do 24 hodin od stížnosti, informuje server Finantial Times.

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů
Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

Autor: Michaela Trnková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!