Facebook - sociální síť zahájila boj proti plýtvání času | E15.cz

Facebook brojí proti mrhání časem na sociální síti

Facebook brojí proti mrhání časem na sociální síti
Facebook je nejoblíbenější sociální sítí světa
• 
ZDROJ: Reuters

Michal Tomeš

Sociální síť přehodnocuje svůj obsah. Nechce riskovat, že uživatelům zevšední, navíc upozaďuje virální videa a pochybné zdroje informací.

Hospodářské výsledky sociální sítě Facebook za loňský rok znovu překonaly očekávání. Utržila přes čtyřicet miliard dolarů, zisk vzrostl o více než polovinu na téměř šestnáct miliard dolarů, tedy 325 miliard korun. Takových čísel společnost dosáhla i přes vysoké doplatky na daních, které firmě přikázal uhradit nový daňový zákon v USA.

Na výsledky zareagovaly také akcie, které i přes úspěch nejdříve o necelých pět procent klesly. Facebook následně oznámil, že v prvním pololetí očekává pokračování růstu díky slabému dolaru, na což trh zareagoval kladně.

Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

„Rok 2017 byl silný, ale zároveň těžký,“ hodnotil stručně zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg. Před několika měsíci totiž sociální síť oznámila plány na změnu fungování. Ty přispívají k tomu, že uživatelé tráví na síti méně času. Zuckerberg oznámil, že celkový strávený na síti klesl o pět procent, tedy zhruba o padesát milionů hodin denně.

Facebook dosáhl poklesu přepracováním svého výpisu příspěvků tak, aby se uživatelům ukazoval z jeho pohledu co nejsmysluplnější obsah, tedy více příspěvků od přátel a rodinných příslušníků a méně obsahu od soukromých společností. Restrikce platí také pro virální zábavní videa.

Epocha změny. Budoucnost lidstva rýsují sociální inženýři nového střihu

Změny se dotýkají rovněž mediálních společností. Algoritmus bude nově dávat přednost lokálnímu zpravodajství, což má zvýšit zájem o občanský aktivismus ve městech a obcích.

Letos se má tato novinka objevit i v Česku. Firmy na omezení dosahu svých příspěvků patrně doplatí zvýšením nákladů na facebookovou reklamu.

Facebook a Google by si měly platit vlastního regulátora, chtějí zadavatelé reklamy

„Zuckerberg se obává, že pokud by nezměnil uživatelské rozhraní, mohla by firma dlouhodobě utrpět. Jednoduše proto, že by pro uživatele nebylo zábavné nebo užitečné Facebook používat,“ uvedl reportér BBC Dave Lee.

Síť s 1,4 miliardami aktivních uživatelů se v posledních dnech vydala také do boje proti kryptoměnám. V upravených obchodních podmínkách odmítla poskytovat reklamu veškerým digitálním měnám a s nimi spojenému byznysu.

Vše o kryptoměnách čtěte zde >>>

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!