Firma Mediafax končí, značka zůstává Nově | E15.cz

Firma Mediafax končí, značka zůstává Nově

Firma Mediafax končí, značka zůstává Nově
19. července 2011 • 06:51
Účetnictví Novy se letos pořádně prohne. CET 21 se rozhodla restrukturalizovat svou skupinu a pohltit dceřiné společnosti Mediafax, BLOG Internet a Jyxo. Spolu s nimi převezme také jednotlivé složky vlastního kapitálu zanikajících firem. V případě Mediafaxu to však znamená i milionové prodělky – 205 milionů korun neuhrazených ztrát minulých let plus ztrátu skoro 63 milionů v roce 2010.

Jediná dcera Novy, která doposud zůstává samostatná, je produkční společnost Media Pro Pictures. Vyplývá to z dokumentů, které má deník E15 k dispozici. Nova tyto operace nechtěla komentovat.
Zánikem firmy však nezmizí Mediafax úplně. „Mediafax jako značka nezanikne, agenturní zpravodajství bude sice prodávat CET 21, ale nikoli pod jménem CET 21,“ uvedla Marie Fianová z tiskového oddělení Novy.

Podle ní je důvodem zániku Mediafaxu jako firmy posílení zpravodajského týmu televize a vytvoření velkého news centra. CET 21 tak ušetří na nákladech, byť žádné propouštění v souvislosti s fúzí nechystá. Celá integrace by měla být dokončena na konci roku.

Zánikem společnosti Mediafax tak končí dobrodružný pokus současného superšéfa Novy Adriana Sarbua vybudovat konkurenci ČTK. Ten chtěl do Česka přenést v Rumunsku úspěšný model vlastní alternativní tiskové agentury Mediafax.

Spořitelna prodloužila Nově linku na 300 milionů

Český Mediafax odstartoval v roce 2008, počáteční investice si vyžádala minimálně 40 milionů korun. Firma se však od počátku potýkala s prodělečným hospodařením. A to i přes masivní propagaci značky ve zpravodajství Novy.

Autor: Aleš Borovan
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou