Investice do filmu a reklamy loni stouply | E15.cz

Investice do filmu a reklamy loni stouply

Investice do filmu a reklamy loni stouply
ilustrační foto
• 
ZDROJ: chudo.sveta, Flickr, Creative Commons

Aleš Borovan

Po dvou letech poklesu se loni konečně zvedly investice do natáčení filmů a reklam. V roce 2010 za ně čeští a zahraniční producenti utratili celkem 3,58 miliardy korun, o 547 milionů více než v roce 2009. Vyplývá to z aktuálních čísel Asociace producentů v audiovizi (APA). Ještě v roce 2003 přitom tyto investice dosáhly objemu 7,64 miliardy korun.

Ze třech hlavních segmentů stouplo meziročně nejvíce natáčení reklam – z 1,49 miliardy na 2,06 miliardy korun. Zvýšil se i objem produkce zahraničních filmů o 27 procent na 943 milionů korun. Podle výkonné ředitelky APA Heleny Uldrichové za nárůstem stojí loňské spuštění programu podpory filmového průmyslu. Z rozpočtu ministerstva průmyslu bylo do něj loni vyčleněno 250 milionů korun, vyčerpáno bylo podle ministra kultury Jiřího Bessera zhruba 178 milionů.

Besser bude navrhovat půl miliardy na filmové pobídky v příštím roce

Produkce v České republiceProdukce v České republiceAutor: APA

V roce 2010 naopak skomíralo natáčení českých filmů. Objem investic klesl v meziročním srovnání z 800 milionů na 577 milionů korun. Filmaři natáčeli například pohádku Čertova nevěsta, český velkofilm Lidice, Nevinnost Jana Hřebejka, fantasy Poslední z Aporveru, 3D muzikál V peřinách nebo poloanimovaný film Alois Nebel. Podle údajů České filmové a televizní akademie se v loňském roce do distribuce dostalo 21 hraných a 15 dokumentárních snímků. V roce 2009 to bylo 33 hraných a 12 dokumentárních snímků.

Autor: Aleš Borovan
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!