Microsoft chce nabízet PC hry ke stažení

27.10.2010 16:10   |  

aktualizováno Americká společnost Microsoft přichází s novým online prodejním kanálem určeným pro distribuci herních titulů pro počítače PC. Jak firma uvedla, Microsoft na stránce gamesforwindows.com spustí internetový obchod pro přímé stahování počítačových her.

Nový web současné stránky nahradí 15. listopadu. Microsoft v obchodu Games for Windows Marketplace nabídne rovnou stovku titulů, další budou postupně přibývat.

V nabídce se objeví jak legendární hry ze studií Microsoftu (Halo, Zoo Tycoon), tak nové očekávané tituly jako Flight. Ten navazuje na úspěšnou sérii Flight Simulator, která se vydávala od roku 1982. Dalšími tituly k dispozici ke stažení online by se měly stát Fable 3 a Age of Empires Online.

Na plnění obsahu se budou podílet i další dodavatelé. „Plánujeme dodat některé z našich nejúspěšnějších herních licencí pro PC na Games for Windows Marketplace od prvního dne,“ uvedl viceprezident oddělení strategického plánování firmy Capcom Christian Svensson. „Digitální distribuce je tahounem v herním průmyslu a my jsme nadšeni ze spolupráce s Microsoftem, že můžeme přinést úžasné hry na tomto rostoucím trhu,“ dodal Svensson. Capcom je producentem her jako Dead Rising 2 nebo Lost Planet 2.

Obchod nabídne několik nových funcionalit, jako speciální týdenní cenové nabídky nebo superrychlé stahování. E-Shop bude propojený s uživatelskými účty dalších služeb Microsoftu, jako jsou Windows Live nebo Xbox Live.

Pro Čechy bude obchod zpřístupněný v průběhu příštího roku. „Služba by měla být pro české uživatele dostupná v průběhu prvního čtvrtletí roku 2011,“ sdělil deníku E15 manažer divize Home & Entertainment firmy Microsoft David Klepetko.

Microsoft se v herní branži angažuje dlouhodobě. Jeho služba Xbox Live, která slouží uživatelům televizní herní konzole Xbox a umožňuje jim vzájemnou komunikaci a stahování různých doplňků, čítá přes 25 milionů registrovaných hráčů po celém světě. Příjmy ze služby v posledním fiskálním roce překročily hranici jedné miliardy dolarů. Uživatelé totiž za užívání služby musí hradit pravidelné poplatky.

Se spuštěním Games for Windows Marketplace Microsoft podle některých odborníků reaguje na úspěch podobné služby Steam firmy Valve. „Steam ve vhodný okamžik nastoupil jako online poskytovatel her, kde se uživatelé pohodlně a rychle dostanou k požadovaným hrám a díky různým akcím je mohou získat velmi levně či dokonce zdarma,“ píše server Živě.cz. Počet uživatelů služby Steam pokořil hranici třiceti milionů.

Jak vypadá typický hráč

Český hráč videoher je z 98 procent muž ve věku mezi 13 a 25 lety. Jde tedy o generaci, která přicházela do styku s počítači od útlého dětství – proto polovina respondentů průzkumu uvedla, že se ke „gamingu“ dostala už v šesti letech.

Hraní her pro české hráče představuje pouze jednu z alternativ trávení volného času. Největší skupina z dotázaných, necelých čtyřicet procent, tráví hraním denně v průměru tři hodiny. Typický hráč se s většinou svých známých zná ze skutečného světa a se svými kamarády si vyrazí alespoň třikrát do týdne.

Vyplývá to z průzkumu serveru GamePark.cz a společnosti Intel.

Komentáře

Čtěte také

Čedok loni kvůli uprchlické krizi a odpisům prodělal 181 milionů

Čedok loni kvůli uprchlické krizi a odpisům prodělal 181 milionů E15 exkluzivně

Nejstarší tuzemská cestovní kancelář má za sebou neradostný rok. Celkové tržby a výnosy Čedoku loni meziročně klesly o 548 milionů korun na dvě miliardy, hospodářským výsledkem… více

Komerční prezentace
Mobilní web