Murdoch chce vydávat noviny výhradně pro iPady

22.11.2010 11:39   |  

Speciální noviny určené výhradně pro tablety iPady a podobné přístroje jiných výrobců chtějí od začátku roku 2011 vydávat tiskový magnát a multimilionář Rupert Murdoch a generální ředitel technologické firmy Apple Steve Jobs. Uvedl to server listu Guardian s odvoláním na britské a americké oficiální zdroje.

Týdenní poplatek za noviny s názvem Daily by měl být 99 amerických centů (asi 18 korun), což je mnohem méně než cena tištěných novin. Tuto nízkou cenu umožňuje skutečnost, že nevzniknou žádné náklady na tisk a prodej tohoto média.

Noviny Daily v sobě mají spojovat ta nejlepší témata z bulvárního tisku i seriózních novin. Na vývoji tohoto projektu se budou podílet technici ze společnosti Apple. Obsahy novin se budou zobrazovat přímo na iPady. Totožné vydání prý nebude k dispozici ani na internetu ani v tištěné podobě.

Murdoch je majitelem společnosti News Corporation. V Británii vlastní deníky jako The Sun, News of the World a The Times. V televizní společnosti BSkyB má podíl 39 procent.

Za přístup na webové stránky The Times platí sto tisíc lidí

Britský list The Times získal od července, kdy začal zpoplatňovat přístup na své webové stránky, na 105 tisíc předplatitelů internetového vydání. Za stejnou dobu poklesl počet návštěvníků stránek Timesů o 87 procent. Oznámila to dnes společnost News International, které známý list patří.
News International (NI) tak zveřejnila první oficiální čísla o internetových předplatitelích, která netrpělivě očekávali i další vydavatelé listů trpících poklesem nákladů. Timesy se staly prvním britským deníkem - vyjma ekonomických Financial Times -, který začal vybírat za přístup na své stránky a jejich obsah nezpřístupňuje vyhledávači Google.

Po čtyřech měsících NI oznámila, že za přístup na webové stránky Timesů a jejich nedělního vydání The Sunday Times dosud zaplatilo 105 tisíc lidí. Z nich ovšem jen polovina měla měsíční předplatné, ostatní si zaplatili jednodenní nebo týdenní přístup. NI také zdůrazňuje, že dalších sto tisíc předplatitelů tištěného vydání listu má automaticky také přístup na jeho webové stránky a hovoří tak o 200 tisících uživatelů platících za přístup na stránky Timesů.

Před zpoplatněním svých stránek zaznamenaly Timesy 21 milionů čtenářů své titulní stránky za měsíc. Toto číslo nyní kleslo na 2,7 milionu, tedy asi o 87 procent.

Britští mediální analytici se zatím neshodují v hodnocení čísel, která NI dnes zveřejnila. Důvodem je i fakt, že neoznámila údaje o tom, kolik lidí si předplatné obnovilo. Jednodenní přístup na stránky The Times stojí libru, týdenní dvě libry a měsíční devět liber (252 korun).

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Začátek jednání o brexitu může Cameron EU oznámit i ústně

Začátek jednání o brexitu může Cameron EU oznámit i ústně

Britský premiér David Cameron může spustit vyjednávání o vystoupení Británie z Evropské unie i ústně, například během nadcházejícího summitu, a nemusí do Bruselu posílat formální… více

Komerční prezentace
Mobilní web