Murdochovo impérium slaví, Brusel umožnil převzetí evropského vysílání Sky | E15.cz

Murdochovo impérium slaví, Brusel umožnil převzetí evropského vysílání Sky

ČTK

Americká mediální skupina 21st Century Fox magnáta Ruperta Murdocha získala svolení Evropské komise k úplnému převzetí evropského provozovatele placeného televizního vysílání Sky. Americká firma v televizi Sky sídlící v Británii dlouhodobě vlastní 39 procent akcií a za zbytek podniku zaplatí 11,7 miliardy liber (zhruba 362 miliard korun).

Evropská komise dnes uvedla, že transakce nevyvolává obavy ohledně hospodářské soutěže, protože firmy Fox a Sky v Evropě působí převážně na rozdílných trzích. Transakci ještě posuzují britští regulátoři, kteří zkoumají, zda by Murdoch nezískal příliš velkou kontrolu nad britskými médii, uvedla agentura Reuters.

Společnost Fox byla součástí Murdochovy skupiny News Corporation, která už před šesti lety usilovala o koupi celé tehdejší BSkyB, což je dnešní Sky. Od tohoto záměru ale ustoupila kvůli skandálu kolem odposlechů, jež praktikoval bulvární týdeník News of the World z Murdochovy skupiny.

Technologie kapitalismus dříve či později zabijí, říká futurolog Leonhard

News Corporation se v roce 2013 rozdělila do dvou samostatných společností - vydavatelská část si ponechala název News Corporation a vlastní mimo jiné několik britských deníků, zábavní část dostala jméno 21st Century Fox.

Podnik 21st Century Fox, který vlastní kabelové sítě Fox News a FX, vysílací kanál Fox a velké hollywoodské filmové studio, převzetím získá distributora v Evropě. Sky má asi 22 milionů zákazníků v Británii, Irsku, Německu, Itálii a Rakousku.

Britská mediální společnost British Sky Broadcasting Group (BSkyB) v roce 2014 převzala za 5,3 miliardy liber placené televize Sky v Německu a v Itálii. Stala se tak největší skupinou placených televizí v Evropě a po těchto akvizicích svůj název zkrátila na Sky.

Banky v Česku si loni vydělaly 75 miliard

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!