Nakladatelství Albatros se mění na mediální dům

4.9.2009 7:22   |  

Vydavatelství Albatros nyní dokončuje nejrozsáhlejší změnu a restrukturalizaci v novodobé historii firmy. Největší vydavatelství literatury pro děti a mládež se zaměří i na další věkové kategorie čtenářů, jako jsou dospělí nebo teenageři. Novinkou se stane i vydávání hudby nebo merchandisingových produktů.

Dosavadní název Albatros nakladatelství se mění na Albatros Media. „Naším cílem je vybudování mediální společnosti. Chceme oslovit širší publikum než doposud a vstoupit na trhy dalších typů produktů,“ uvedl ředitel a většinový spolumajitel Albatros Media Michal Krejčí.

Z tohoto důvodu od počátku září začala v rámci společnosti fungovat dvě nová nakladatelství – Cooboo, zaměřené na teenagery, a Edice České televize, která využije archiv veřejnoprávní stanice. Dosavadní značka Albatros se bude i nadále věnovat dětským knihám, doposud téměř neviditelné nakladatelství Plus razantně zvýší počet vydaných titulů a nabídne moderní společenský román, sci-fi, fantasy a horory pro dospělé.

Produkce Albatros Media by se tak měla zvýšit z letošních 300 titulů skoro na 400 položek (nejen knih, ale i CD, DVD a tak dále) v roce 2010. Více než 200 titulů připadne na Albatros, 50 až 80 na Plus, 40 až 50 knih by měl vydat Cooboo (například knihu písničkáře Tomáše Kluse) a asi 50 Edice ČT (knižní pokračování seriálu Strážce duší).

Přeměnu Albatrosu zahájil bývalý vlastník, zábavní holding Bonton, když v listopadu 2006 Krejčího najal jako krizového manažera. Krejčí vyměnil až 70 procent zaměstnanců a změnil strukturu firmy a systém odměňování.

V prosinci 2008 pak od Bontonu podnik odkoupil spolu s Petrem Bělohradským a dalším českým investorem, který si nepřál být jmenován (přímým vlastníkem Albatrosu se stala společnost Narcia Consulting, vlastněná těmito třemi investory). Nákup byl z velké části financován bankou LBBW Bank. Cena se podle odhadu E15 pohybovala mírně pod 150 miliony korun. Letos se vlastnická struktura změnila – podle Krejčího si Bělohradského podíl mezi sebou rozdělili on a nejmenovaný investor. Narcia Consulting změnila jméno na Albatros Media a sfúzovala s Albatros nakladatelstvím. „Držím kontrolní podíl Albatros Media,“ řekl Krejčí.

Společnosti se daří i finančně. Podle Krejčího se tržby Albatrosu loni vyšplhaly na 250 milionů korun (v roce 2007 to bylo přes 124 milionů korun), nezdaněný zisk činil 46 milionů korun (2,6 milionu v roce 2007). Tyto údaje však není možné ověřit z nezávislého zdroje – výroční zpráva za rok 2008 se doposud neobjevila v obchodním rejstříku.

Autor: Aleš Borovan

Komentáře

Čtěte také

Injekce si zaplatily ze svého, po nich prý málem přišly o zrak

Injekce si zaplatily ze svého, po nich prý málem přišly o zrak

Neregistrovanou léčbu si koupily z vlastní kapsy, aby si zachránily zrak. Teď chtějí od kliniky odškodnění. Prý vidí hůř než předtím. Pokud dojde k soudu, bude to zřejmě první… více

Komerční prezentace
Mobilní web