Nakladatelství Albatros se mění na mediální dům

4.9.2009 7:22   |  

Vydavatelství Albatros nyní dokončuje nejrozsáhlejší změnu a restrukturalizaci v novodobé historii firmy. Největší vydavatelství literatury pro děti a mládež se zaměří i na další věkové kategorie čtenářů, jako jsou dospělí nebo teenageři. Novinkou se stane i vydávání hudby nebo merchandisingových produktů.

Dosavadní název Albatros nakladatelství se mění na Albatros Media. „Naším cílem je vybudování mediální společnosti. Chceme oslovit širší publikum než doposud a vstoupit na trhy dalších typů produktů,“ uvedl ředitel a většinový spolumajitel Albatros Media Michal Krejčí.

Z tohoto důvodu od počátku září začala v rámci společnosti fungovat dvě nová nakladatelství – Cooboo, zaměřené na teenagery, a Edice České televize, která využije archiv veřejnoprávní stanice. Dosavadní značka Albatros se bude i nadále věnovat dětským knihám, doposud téměř neviditelné nakladatelství Plus razantně zvýší počet vydaných titulů a nabídne moderní společenský román, sci-fi, fantasy a horory pro dospělé.

Produkce Albatros Media by se tak měla zvýšit z letošních 300 titulů skoro na 400 položek (nejen knih, ale i CD, DVD a tak dále) v roce 2010. Více než 200 titulů připadne na Albatros, 50 až 80 na Plus, 40 až 50 knih by měl vydat Cooboo (například knihu písničkáře Tomáše Kluse) a asi 50 Edice ČT (knižní pokračování seriálu Strážce duší).

Přeměnu Albatrosu zahájil bývalý vlastník, zábavní holding Bonton, když v listopadu 2006 Krejčího najal jako krizového manažera. Krejčí vyměnil až 70 procent zaměstnanců a změnil strukturu firmy a systém odměňování.

V prosinci 2008 pak od Bontonu podnik odkoupil spolu s Petrem Bělohradským a dalším českým investorem, který si nepřál být jmenován (přímým vlastníkem Albatrosu se stala společnost Narcia Consulting, vlastněná těmito třemi investory). Nákup byl z velké části financován bankou LBBW Bank. Cena se podle odhadu E15 pohybovala mírně pod 150 miliony korun. Letos se vlastnická struktura změnila – podle Krejčího si Bělohradského podíl mezi sebou rozdělili on a nejmenovaný investor. Narcia Consulting změnila jméno na Albatros Media a sfúzovala s Albatros nakladatelstvím. „Držím kontrolní podíl Albatros Media,“ řekl Krejčí.

Společnosti se daří i finančně. Podle Krejčího se tržby Albatrosu loni vyšplhaly na 250 milionů korun (v roce 2007 to bylo přes 124 milionů korun), nezdaněný zisk činil 46 milionů korun (2,6 milionu v roce 2007). Tyto údaje však není možné ověřit z nezávislého zdroje – výroční zpráva za rok 2008 se doposud neobjevila v obchodním rejstříku.

Autor: Aleš Borovan

Komentáře

Čtěte také

Siemens zmrazí investice v Británii, počká si na výsledek brexitu

Siemens zmrazí investice v Británii, počká si na výsledek brexitu Fotogalerie

Německý energetický koncern Siemens pozastaví všechny plánované investice do větrné energie ve Velké Británii. Firma chce počkat, až bude jasné, jakou podobu dostanou vztahy… více

Komerční prezentace
Mobilní web