Oracle zase nakupoval a jde do sociálních sítí | E15.cz

Oracle zase nakupoval a jde do sociálních sítí

Oracle zase nakupoval a jde do sociálních sítí
Šéf Oracle Larry Ellison
• 
25. května 2012 • 10:44
I když to šéf Oraclu Larry Ellison ještě před několika měsíci nechtěl slyšet, cloudové služby a aplikace začínají hrát ve firemním prostřední velice důležitou roli. Oracle proto před necelým rokem přišel s platformou Oracle Public Cloud, na kterou teď vrství nové a nové služby. Její součástí se nyní stanou také produkty mladé společnosti Vitrue, jejíž akvizici Oracle oznámil v těchto dnech.

Cloudové služby jsou v ostrém kontrastu s tradičním obchodním modelem Oraclu, který se snaží svým zákazníkům prodávat hotová řešení, ale především na bázi licenčních plateb. Jeden z lídrů v oblasti podnikových aplikací však začíná pociťovat změnu a snaží se své finanční, účetní a další systémy jako interní sociální sítě převádět do cloudu, v rámci kterého je možné platit více flexibilně díky pravidelným poplatkům.

Oracle v této oblasti v poslední době uskutečnil dvě významné akvizice, které nabídku jeho cloudových aplikací a služeb významně rozšířily. Za 1,9 miliardy dolarů koupil společnost Taleo, která v cloudu umožňuje správu lidských zdrojů, a za 1,43 miliardy dolarů pak cloudové CRM RightNow.

Sociální s obrovským dopadem

K této cloudové nabídce přibývá i další oblast – správa sociálních sítí. V Oraclu si uvědomují, stejně jako třeba v IBM nebo Adobe, že IT ve firmách dávno není pouze záležitostí IT oddělení, ale také obchodu a marketingu. Především marketingová oddělení stále více využívají nástroje, jako jsou právě sociální sítě k tomu, aby se dostali k zákazníkům. Sociální sítě už podle některých studií dokážou zasáhnout až 85 procent světové populace, což si firmy nemohou dovolit ignorovat. Pro dodavatele software je to lákavá možnost, jak růst.

Technologie Vitrue umožňují formou cloudové služby vytvářet, spravovat, moderovat a analyzovat obsah a reklamní kampaně na sociálních sítích. Všechny možné sítě jako Twitter, Facebook, Pinterest, YouTube nebo třeba Google+ je možné obsluhovat z jednoho místa. Oracle nyní bude moci tyto technologie propojit se stávající nabídkou firemních aplikací.

Čtěte také:

IBM našlo nový zlatý důl

Kam míří Adobe po éře Flashe

Na digitálním marketingu se snaží vyrůst také další společnosti. Například Adobe už dříve koupilo podobnou společnost jakou je Vitrue – Efficient Frontier. Tradiční výrobce tvůrčího software nyní . Podobné snahy je možné , který nicméně svůj záběr rozšiřuje na celou sekci e-commerce.

Oracle není jediný, kdo z tvůrců firemních aplikací rychle přesouvá své aktivity do cloudu. Jeho největší konkurent SAP také zbrojí. Už si stihl koupit společnosti SuccessFactors a čerstvě také . Zavedeným značkám začínají konkurovat nové mladé startupy, například Salesforce.com, kde má šéf Oraclu mimochodem investováno, nebo SugarCRM.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!