PPF se zbavuje projektu lokálního zpravodajství. Nepovedl se

27.8.2010 17:36   |  

Skupina PPF miliardáře Petra Kellnera dala kvůli nerentabilitě ruce pryč od původně ambiciózního mediálního projektu lokálního zpravodajství provozovaného pod hlavičkou Naše adresa. Společnost PPF Media, která projekt zaštiťovala, PPF prodala podnikateli Richardu Benýškovi. Podrobnosti transakce nebyly zveřejněny.

Ambiciózní projekt nesplnil očekávání. „Pilotní projekt, během něhož PPF Media provozovala internetové stránky lokálního zpravodajství a vydávala na ně navazující týdeníky v sedmi regionech Česka, nenaplnil parametry komerční návratnosti,“ uvedl mluvčí skupiny Alexej Bechtin. Podle Hospodářských novin PPF do projektu hyperlokálních médií investovala minimálně 200 milionů korun.

Dalším důvodem prodeje je podle PPF ale také nově koncipovaná investiční strategie, podle níž se skupina bude orientovat spíše na větší investice v hodnotě nejméně 100 milionů eur (2,5 miliardy korun).

Benýšek považuje projekt za životaschopný, plánuje ho ale pozměnit a dále rozšířit. Firmu PPF Media začlení do skupiny OIN, jejíž je většinovým vlastníkem. „Ve společnosti dojde ke změně ve statutárních orgánech a rovněž ke změně názvu. V tuto chvíli probíhá intenzivní hodnocení aktiv a aktivit PPF Media,“ řekl mediální zástupce OIN Oldřich Babický.

„Benýšek si je vědom, že projekt nesplňoval komerční předpoklady a převzetí PPF Media bere jako standardní obchodní příležitost. O dalších krocích včetně restrukturalizace firmy bude nejprve informovat všechny zaměstnance,“ dodal Babický.

PPF Media dosud provozovala na webu www.naseadresa.cz lokální zpravodajství ve čtyřech pilotních okresech, kterými jsou Ústí nad Labem, Teplice, Olomouc a Kroměříž, později mělo dojít k rozšíření do všech okresů Česka.

Obsah projektu měli podle původních plánů v okresech vytvářet profesionální novináři, v menších obcích reprezentanti místních komunit, spolupracující externě. Peníze měly PPF přinášet provize, další zisky měla vytvářet atypická regionální inzerce na webu i v tisku. PPF rovněž založila pražské mediální školicí a výzkumné středisko a Naši adresu chtěla platit i z výnosů střediska. Na práci střediska a aktivitách Naší adresy se zpočátku mělo podílet 80 až 90 lidí.

O skupiny OIN Richarda Benýška patří například Krátký film Praha, se kterým by se mohly spojit některé aktivity PPF Media. Benýšek společnost OIN převzal v roce 2005 v době, kdy jí hrozil konkurz. Následně dosáhl dohody s věřiteli, se kterými se Krátký film Praha se souhlasem soudu vyrovnal.

Autor: prh, čtk

Komentáře

Čtěte také

Steinmeier: Musíme přestat s Ruskem soutěžit ve zbrojení, OBSE navrhnu jak

Steinmeier: Musíme přestat s Ruskem soutěžit ve zbrojení, OBSE navrhnu jak

Bezpečnost v Evropě je ohrožena, pokud Rusko a Západ nevyjednají nová opatření na kontrolu zbrojení. Prohlásil to německý ministr zahraničí Frank-Walter Steinmeier, který chce o… více

Mobilní web