Primě hrozí ztráta názvu Prima Cool

9.2.2011 6:40   |  

Prima má problém s názvem svého druhého programu, respektive s jeho právním ukotvením. Ani více než rok po podání přihlášky se jí nedaří zapsat ochrannou známku Prima Cool pro televizní vysílání.

Naopak Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) v prosinci 2010 společnosti FTV Prima částečně přihlášku zamítl. Proti užívání názvu pro televizní program protestuje maďarská mediální společnost IKO Kábeltévé Szolgáltató. Ta má od roku 2006 evropskou registrovanou známku pro vlastní televizi Cool TV. Známka platí i v Česku.

Rozhodnutí o zamítnutí přihlášky Primy doposud nenabylo právní moci. „Proti rozhodnutí ÚPV jsme podali rozklad. Jsme přesvědčeni, že by mu úřad měl ve druhé instanci vyhovět,“ uvedla mluvčí Primy Jana Kocová. Možnost ztráty jména Prima Cool podle ní není na pořadu dne. Podle Josefa Dvornáka z ÚPV byl rozklad odeslán IKO k vyjádření.

IKO Kábeltévé Szolgáltató, která v Česku vlastní dceřinou firmu IKO Cable, po Primě žádá, aby se zdržela označení svého druhého programu jako Prima Cool. „Projekt naší televize Cool momentálně běží v Maďarsku. Je to velmi úspěšný projekt. Ve chvíli, kdy v Česku najdeme dobré příležitosti k byznysu, tak určitě přikročíme k expanzi,“ řekla ředitelka IKO Cable Erika Luzsicza.

Námitky maďarské společnosti IKO však televize Prima odmítá. „Námi přihlašovaná kombinovaná ochranná známka, natož název Prima Cool, s ochrannou známkou Cool TV nekolidují. V Evropě existuje mnoho stanic, jejichž název sestává z názvu mediální skupiny a nějakého dodatku. Slovo cool si nikdo přivlastnit nemůže,“ doplnila mluvčí Primy Kocová. Žádné jednání s IKO podle ní česká komerční televize iniciovat nebude.

Maďarský kanál Cool TV je podobně jako Prima Cool zaměřen na mužské diváky od osmnácti do čtyřiceti let. Je zde přece jen jeden rozdíl: Cool TV je placená televize, Prima Cool vysílá terestricky v digitálním multiplexu 2, loni dosáhla podílu na sledovanosti 2,44 procenta.

Autor: Aleš Borovan

Komentáře

Čtěte také

Byznys story: Vinař Volařík slavil úspěchy hned s prvním ročníkem

Byznys story: Vinař Volařík slavil úspěchy hned s prvním ročníkem

Většina podnikatelů, která se i přes varování odborníků rozhodla rozšířit své podnikání o vinařství, koupila již podnik zaběhnutý a známější. Miroslav Volařík, vystudovaný chemik… více

Komerční prezentace
Mobilní web