Slevový server Groupon jde do Česka

25.2.2011 7:27   |  

Praha Prudce rostoucí trh slevových serverů dostane další impulz. Největší světový hráč, společnost Groupon, zamířil do České republiky. Na počátku února zde vznikla pobočka Grouponu, která je dceřinou firmou Groupon Europe (podíl 99 procent) a Groupon GmbH (podíl jedno procento). Mluvčí firmy Julie Mosslerová nechtěla podrobněji plány komentovat, informace E15 o expanzi serveru do Česka ale nepopřela.

Pro světovou jedničku by mohla být lákavá dynamika českého trhu – existuje přibližně rok a za tu dobu podle odborného serveru Mediář.cz dosáhl objemu 350 až 400 milionů korun.
Expanze Grouponu může mít v zásadě dvě varianty – vytvoření vlastní brandové stránky nebo akvizice některého ze stávajících portálů. Na českém webu momentálně působí na 200 slevových webů. Českou jedničkou je Slevomat.cz, který za loňský rok dosáhl 120 milionů tržeb.

„V letošním roce bychom chtěli dosáhnout obratu až 400 milionů korun,“ uvedl spolumajitel Slevomat.cz Tomáš Čupr. Ten zároveň potvrdil, že několik nabídek k prodeji Slevomatu již dostal.
Rychle rostoucího byznysu si všímají i zavedené internetové portály nebo klasičtí vydavatelé. Seznam.cz hodlá od 1. března spustit službu Tipy.

„Tipy budou vycházet ze všech možných i nemožných směrů, bez omezení jen na určité formy, jako jsou třeba výhodné nákupy. Jedná se o něco, co může uživatelům pomoci se zorientovat v množství informací na internetu,“ řekla mluvčí Seznamu.cz Veronika Rozumková.

Pozadu nechce zůstat ani společnost Centrum Holdings. Podle manažera firmy Lukáše Uhla spustí Centrum.cz slevový server „brzy, v horizontu dvou týdnů“. V prosinci 2010 vydavatelství Ringier Axel Springer koupilo portál Sleviště. cz.

Groupon je americká firma, která v roce 2008 spustila fenomén hromadných internetových nákupů. Za tři roky získala na 35 milionů registrovaných uživatelů. Časopis Forbes ji označil za jednu z nejrychleji rostoucích firem v historii internetu. V dubnu 2010 byla hodnota Grouponu oceněna na 1,35 miliardy dolarů.

Podle odhadů Morgan Stanley by loňský objem tržeb mohl překročit 500 milionů dolarů.
Slevové šílenství zasáhlo i Českou republiku. Podle analýzy Mediáře.cz čeští zákazníci loni díky hromadnému nakupování přes internet „ušetřili“ zhruba 500 milionů korun. Jak ukázal výzkum Mediaresearch, služby slevových serverů využívá 36 procent aktivní internetové populace.

Autor: Aleš Borovan

Komentáře

Čtěte také

Tramvaje v pražské MHD změnily trasy, vznikly tři nové linky

Tramvaje v pražské MHD změnily trasy, vznikly tři nové linky

V rámci pražské MHD dnes začaly platit změny v provozu tramvají. V Praze změní trasu devět tramvajových linek, přibudou tři nové a 12 linek zůstane beze změny. Náklady na provoz… více

Mobilní web