Sociální sítě v Česku: Facebook stále vede, firmy objevily YouTube | E15.cz

Sociální sítě v Česku: Facebook stále vede, firmy objevily YouTube

Sociální sítě v Česku: Facebook stále vede, firmy objevily YouTube
YouTube
• 
ZDROJ: profimedia.cz
9. dubna 2013 • 11:15
Facebook stále s velkým náskokem zůstává nejoblíbenější sociální sítí Čechů, další sítě ale rostou mnohem rychleji. Sociální sítě také objevily české firmy, které je začínají ve větší míře využívat, vyplývá z analýzy společnosti Effectix.

V Česku používá Facebook každý měsíc 3,8 milionu uživatelů, tedy alespoň podle oficiálních dat. Tato čísla zpochybňuje například vedoucí Studia nových médií Filozofické Fakulty Univerzity Karlovy Josef Šlerka. I konzervativnější odhad 1,8 milionu skutečně aktivních uživatel ale dává Facebooku výrazný náskok před konkurencí. Rozdíl obou čísel vysvětluje analýza například tím, že jeden uživatel může na Facebooku mít více účtů.

Konkurenční Twitter má aktuálně necelých 160 tisíc uživatelů, v tomto případě se ale pro změnu jedná o součet českých a slovenských účtů. Zatímco Facebook i Twitter rostou, původní české sociální sítě naopak ztrácejí. Lidé.cz mají nyní 880 tisíc uživatelů, Spolužáci.cz přes 620 tisíc.

Sociální sítěSociální sítěAutor: Effectix

V posledním roce se také výrazně zvýšil počet českých firem, které začaly využívat sociální sítě. Návštěvnost firemních webů ze sociálních sítí meziročně stoupla o 90 procent. Premiant v této kategorii, videoserver YouTube, přinesl firmám o 158 procent více návštěvníků, než v roce 2011.

Mezi firemními stránkami na českém Facebooku vede automobilka Škoda s téměř 560 tisíci fanoušků. Nasledují Slevomat a T-Mobile. Na Twitteru je nejpopulárnější účet české herní firmy Madfinger Games, který sleduje přes 136 tisíc uživatelů. Druhý je výrobce antivirových programů Avast a třetí server Webnode, nabízející uživatelům snadnou výrobu internetových stránek.

Sociální sítěSociální sítěAutor: Effectix

Sociální sítěSociální sítěAutor: Effectix

Studie také srovnává sociální sítě s firemními katalogy. Ty sice stále přivádějí více návštěvníků na internetové stránky firem, rozdíl mezi nimi a sociálními sítěmi se ale rychle zmenšuje a při pokračování současného trendu se už letos obrátí. Z celkové návštěvnosti webů nicméně sociální sítě a firemní katalogy tvoří jen jednotky procent.

Na celém světě má Facebook přes jednu miliardu uživatelů. Druhý Google+ pravidelně používá přes 400 milionů lidí, Twitter a LinkedIn přes 200 milionů. YouTube počty svých uživatelů neuvádí.

Sociální sítěSociální sítěAutor: Effectix

Autor: bru
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!