Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu | E15.cz

Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

Jiří Frydlewicz

Největší světová aplikace na streamování hudby představila několik měsíců před vstupem na burzu své nové plány. Služba obnoví podcasty a přinese aktuální zprávy prostřednictvím vlastního rádia. Zároveň chce dát více prostoru i videu.

Na dodávání obsahu do rádia s názvem Spotlight se zatím domluvilo osm společností. Mezi nimi jsou například technologický portál BuzzFeed nebo webový magazín pro ženy Refinery29. Jedním z prvních pořadů by mělo být čtyř- až sedmiminutové pásmo o denních událostech z celého světa. BuzzFeed chce později kromě audioobsahu nabízet také infografiky a zřejmě i videa, prozradil v rozhovoru pro agenturu Bloomberg šéfredaktor BuzzFeedu Ben Smith.

"Spotify má skutečnou příležitost konkurovat standardním rádiím. Naše zprávy budeme cílit na věkovou skupinu ve věku 18 až 35 let," doplnil Smith.

 Apple expanduje, převezme hudební aplikaci

Spotlight by měl být zpočátku k dispozici pouze uživatelům ze Spojených států, ale společnost by ho chtěla v nejbližší budoucnosti rozšířit i mimo jejich hranicey. Spotify si od novinky slibuje zvýšení tržeb před plánovaným vstupem na newyorskou burzu, k němuž má dojít v prvním čtvrtletí letošního roku.

Novinka má přispět také k návratnosti výdajů na vlastní propagaci v komerčních radiostanicích. Ty činí zhruba 18 miliard dolarů za rok. Firma by také ráda obrátila své nelichotivé finanční výsledky, v roce 2016 dosáhla její provozní ztráta téměř 400 milionů dolarů.

Průzkum: Češi věří víc youtuberům než politikům

V oblasti streamování hudby se ale musí Spotify vypořádat s konkurencí Applu a YouTube. 

Služba Spotify vznikla roku 2008 ve Švédsku. Je primárně určena na streamování hudby od vybraných nakladatelství. Její verze bez reklam je zpoplatněna. V současné době Spotify využívá měsíčně přes 140 milionů uživatelů po celém světě, z toho přes 70 milionů má službu zaplacenu. Jeden z největších rivalů Apple se může pochlubit zhruba třiceti miliony měsíčních uživatelů.

Potenciální investory by ale mohl od akcií Spotify částečně odradit příklad komunikační aplikace Snapchat. Její provozovatel Snap vstoupil na burzu loni a mimo jiné právě i kvůli značné ztrátovosti se hodnota akcií firmy pohybuje pod hodnotou, na které jejich obchodování začínalo.

Autor: Jiří Frydlewicz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!