Telefónica výrazně zeštíhlí, chce pružněji reagovat na vývoj trhu

Telefónica výrazně zeštíhlí, chce pružněji reagovat na vývoj trhu
10. února 2014 • 18:03
Největší tuzemská telekomunikační firma Telefónica sníží počet svých divizí z devíti na sedm a výrazně zjednoduší strukturu firmy. Rozpustí divize Marketingu, Podpůrných služeb a Korporátní komunikace a nově vytvoří samostatnou divizi IT. Cílem tohoto opatření je zeštíhlení organizace a s tím spojené zrychlení rozhodovacích procesů. ČTK to dnes řekl mluvčí firmy Hany Farghali.

Díky novému uspořádání bude operátor schopen rychleji reagovat na měnící se tržní podmínky. Zaměstnanci rušených organizačních jednotek se včlení do jiných týmů.

V rámci reorganizace se přesunou útvary z divize Marketing do divizí Rezidentních a Firemních zákazníků a do divize Strategie & Bussiness Development. Jiří Dvorjančanský, který dosud řídil marketing, zůstane součástí nejvyššího managementu firmy.

K dalšímu zjednodušení struktury má přispět i přesun útvarů podpůrných služeb do divizí Provoz, Finance a Lidské zdroje a začlenění týmů Korporátní komunikace do divizí Lidské zdroje a Právní a firemní záležitosti. Martin Bek, který vedl divizi Podpůrných služeb, zůstává v představenstvu společnosti, dosavadní ředitelka Korporátní komunikace Dana Dvořáková společnost opustí.

Vznikne IT divize přímo pod generálním ředitelem

Dále se vedení rozhodlo podpořit oblast IT, která má zásadní vliv na všechny pokračující změny v O2. Z útvaru IT se proto stává samostatná divize spadající přímo pod generálního ředitele.

Majoritu v Telefónice získala na konci ledna skupina PPF Petra Kellnera. Ta získala od španělské skupiny Telefónica 65,9 procenta české dceřiné firmy a stoprocentní podíl ve slovenské Telefónice za 63,6 miliardy korun. Telefónica již dříve oznámila, že letos počítá se snižováním počtu zaměstnanců zhruba o desetinu. Firmu tak opustí kolem 500 lidí.

Autor: ČTK, pav
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!