Televizi Nova se prodražuje expanze na internet

22.10.2010 7:22   |  

Rozhodnutí superšéfa Novy Adriana Sarbua o expanzi na internet v roce 2007 se televizi začíná pořádně prodražovat. Jednou z největších akvizicí byl nákup společností Jyxo a Blog Internet v květnu 2008. CET 21 za ně původně dala asi 9,4 milionu dolarů (podle tehdejšího kurzu asi 181 milionů korun). Podle dokumentů CME, které má deník E15 k dispozici, však za ně televize nyní zaplatila dodatečných 27 milionů korun. Částka byla zaplacena v červnu 2010, uvádí materiál.

Celková investice do společností Jyxo a Blog Internet, který provozuje stejnojmennou webovou stránku, se tak šplhá k 210 milionům korun. Nova nechtěla věc komentovat. „Konkrétní otázky týkající se obchodních dohod standardně do médií nekomunikujeme,“ reagovala mluvčí Novy Michaela Fričová.

V momentě, kdy kvůli vzrůstající popularitě Facebooku rapidně klesá zájem o blogovací weby nebo komunikaci po icq, jsou tyto výdaje pro televizi špatnou zprávou. Podle oficiálního měření návštěv českého internetu NetMonitor se návštěvnost Blog.cz snížila z 2,48 milionu reálných uživatelů (RU) za květen 2008 na dva miliony v srpnu letošního roku. Návštěvnost nováckého zpravodajského webu Tn.cz za měsíc srpen spadla meziročně z 0,69 milionu RU na 0,56 milionu RU. „Je pravda, že blogovacím službám se obecně nedaří. Blog.cz pro nás bude ve finále představovat základnu pro nastavení nějaké sociální sítě,“ uvedl již dříve jednatel Novy Petr Dvořák. Naopak zájem o stránku nova.cz roste.

Sarbu podle všeho dál trvá na slepých uličkách. Podle zdrojů deníku E15 v těchto měsících zadal svému týmu úkol vyvinout videopůjčovnu na internetu. A to přesto, že Česká televize podobný podnik v prosinci 2009 pro nezájem uživatelů zavřela. Příliš velkou radost Nově nedělají ani reklamní výnosy z internetu, které zatím zaostávají za původními představami. Nova internetovou reklamu nabízí v balíčku spolu s televizní inzercí od podzimu 2008. Podle NetMonitoru od ledna do července 2009 prodala internetovou reklamu za 48,4 milionu korun (v ceníkových cenách, reálné číslo je mnohem nižší), za stejné období letos již 73,3 milionu korun (opět v ceníkových cenách). To je objem, který například konkurenční provozovatel portálů Centrum Holdings hravě přesáhl jen za květen 2010.

Autor: Aleš Borovan

Komentáře

Čtěte také

Byznys story: Vinař Volařík slavil úspěchy hned s prvním ročníkem

Byznys story: Vinař Volařík slavil úspěchy hned s prvním ročníkem

Většina podnikatelů, která se i přes varování odborníků rozhodla rozšířit své podnikání o vinařství, koupila již podnik zaběhnutý a známější. Miroslav Volařík, vystudovaný chemik… více

Komerční prezentace
Mobilní web