Vánoční kampaně operátorů budou ve znamení chytrých telefonů a internetu

1.11.2010 16:39   |  

Většina tuzemských mobilních operátorů se tyto Vánoce hodlá svézt na vlně vzrůstajícího zájmu o chytré telefony a internet a zákazníky proto budou lákat na finanční zvýhodnění pro tyto přístroje. Jediným, kdo letos rozdává fyzické dárky, je T-Mobile.

„Chytré telefony jsou stále levnější a otevírají se tak i běžným rezidentním zákazníkům. My jejich prodej dlouhodobě podporujeme nadstandardní dotační politikou a nyní přidáme ještě slevu tisíc korun pro spotřebitele, respektive dva tisíce korun pro firmy navíc,“ řekl deníku E15 senior marketingový manažer Vodafonu Pavel Kuhn. Jak dodal, podíl komunikátorů se v letošních prodejích Vodafonu zvýšil z deseti na čtyřicet procent a dále poroste. S tím vzrůstá i využívání internetu – počet mobilních surfařů se v sítí Vodafone za posledních rok zvýšil téměř jednou tolik.

Vodafone kromě toho zákazníkům v rámci vánoční kampaně nabízí SMS a MMS zprávy zdarma, levný telefon pro seniory či zvýhodněné služby pro předplacené karty. Vánoční kampaň pro Vodafone namluvili herci Pavel Liška a Jiří Macháček.

Vánoční nabídka Vodafonu se výrazně neliší od strategie Telefóniky O2, která se rovněž soustředí na příznivce chytrých telefonů, seniory a uživatele předplacených karet. Firma letos vsadila na nabídku nejnovějších pokročilých telefonů značky Nokia, ke které přidala zvýhodněné účtování prvních tří měsíců připojení k internetu. Nabídka vyššího tarifu za nižší se týká také hlasových programů, podnikatelé mohou získat další slevy.

Čtěte také:

Vánoce už mobilním operátorům nepřinášejí tolik nových klientů

Jediný operátor, který se letos rozhodl rozdávat fyzické dárky, je T-Mobile. Ten zákazníkům naděluje digitální fotorámečky, netbooky a televizory v závislosti na tom, kolik služeb zároveň si daný klient pořídí. Tahounem kampaně je nová služba satelitní televize, kterou v reklamě podpoří herec Chuck Norris. Nejmenší hráč U:fon akcentuje nový levný datový tarif za 290 korun měsíčně. Kromě toho přidal tarifní prázdniny až do konce března pro všechny nové uživatele internetu na kredit.

Vánoční období už několik posledních let nejsou tradiční „akviziční žní“ tuzemských operátorů, jako tomu bylo dříve. „Saturace na trhu je již velmi vysoká a marketingové rozpočty jsou proto rok od roku nižší,“ uvedl Kuhn. Operátoři se proto více soustředí na konkrétní cílové skupiny, jako jsou senioři, a akce více cílí na udržení stávajících zákazníků.

Komentáře

Čtěte také

Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Mezinárodní olympijský výbor Rusko z her v Riu de Janeiro kvůli rozsáhlé dopingové aféře nevyloučil. Rozhodnutí o účasti ruských sportovců na olympiádě ponechá na federacích… více

Mobilní web