Z trhu mizí festivaly Sonisphere a Třinec | E15.cz

Z trhu mizí festivaly Sonisphere a Třinec

Z trhu mizí festivaly Sonisphere a Třinec
Sonisphere
• 
ZDROJ: sonispherefestivals.com
11. dubna 2012 • 07:51
Pořadatelé letních hudebních festivalů letos vstoupí do nejobtížnější sezony za posledních několik let. Ekonomická krize, ostrá konkurence a pokles atraktivity fenoménu „letních festivalů“ vytváří tlak na zánik některých akcí, které se dlouhodobě potýkají s finančními problémy. Podle zjištění deníku E15 již nyní končí dvě obří akce – letos nebude největší metalový festival Sonisphere a v příštím roce skončí rocková Noc plná hvězd v Třinci.

Nahnuté to mají i další festivaly. „Takto ekonomicky špatně na tom festivalové publikum nebylo již hodně dlouho,“ uvedl Tomáš Fiala z agentury Obscure Promotion, která pořádá festival Brutal Assault.

Licencovaný festival Sonisphere proběhl v Česku dvakrát, v roce 2010 a 2011. Přivezl taková esa jako je Metallica, Slayer nebo Iron Maiden, návštěvnost se pohybovala mezi 30 až 40 tisíci lidmi. Jenomže pořádající C. A. R. P. Entertainment, kterou vlastní rakouské firmy Nova Music Entertainment a Skalar Entertainment, jen za první ročník vytvořila prodělek 6,7 milionu korun. „Ani jeden z proběhlých ročníků Sonisphere nedopadl podle představ organizátorů,“ uvedl Přemysl Černík z C. A. R. P. Entertainment.

Rovněž Noc plná hvězd se dlouhodobě potýkala s prodělkem, kvůli nedostatku sponzorů a kvůli podobně zaměřené akci Masters of Rock ve Vizovicích. „Posledních pět ročníků jsme dotovali ze svého,“ přiznal pořadatel Petr Šiška z Petarda Production. Letošní dvacátý ročník Noci plné hvězd bude poslední, hlavním tahákem se stane Jaromír Nohavica.

Hrozba konce se podle informací deníku E15 vznášela i nad festivalem Czech Rock Block. Ten nakonec podle svých webových stránek našel partnera. Těžký boj o existenci bude muset svést i Sázavafest. Ten v roce 2009 přišel o hlavního sponzora Telefóniku, který začal produkovat podobně laděný Open Air Festival. Pořadatel Sázavafestu, firma In Promotion, vytvořila za rok 2010 ztrátu 2,7 milionu korun.

Autor: Aleš Borovan
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!