Emco loni opět překročilo miliardu v tržbách

Emco loni opět překročilo miliardu v tržbách
13. ledna 2014 • 14:48
Expanze do amerických obchodních řetězců byl jeden z důvodů, proč tuzemskému výrobci cereálií Emco i v době krize loni stejně jako v letech předchozích stouply tržby. Tržby firmy s největším podílem na trhu müsli se loni zvýšily asi o pět procent na 1,05 miliardy korun, čímž tuto magickou hranici firma překročila druhý rok po sobě.

Tržby firmy jsou tvořeny jednak vlastní výrobou cereálních výrobků, jednak distribucí a prodejem výrobků zahraničních značek, například těstovin Panzani. Vlastní výroba se na tržbách podílela v roce 2012 polovinou.

„Nárůst (loni) táhl export, kde jsme překročili hranici 300 milionů korun. Do USA jsme vyexpedovali 45 kontejnerů müsli a müsli tyčinek celkem za 48 milionů,“ řekl E15 majitel a šéf firmy Zdeněk Jahoda. Naopak v tuzemsku firma zaznamenala pokles o pět procent.

„V letošním roce plánujeme další nárůst exportu, a to částečně na stávajících trzích a částečně i na nových. Ziskovost za loňský rok bude o něco vyšší než v předcházejících letech, to je přes 30 milionů korun,“ podotkl k výhledům pro letošní rok.
Na spolupráci s americkým distributorem a dodávkách do několika tamních obchodních řetězců se Emco dohodlo předloni.

Plán spočíval ve výrobě bezlepkového müsli pro privátní značky řetězců i v rozšíření exportu výrobků pod vlastní značkou.
Mezi nové odběratele patřily například řetězce H. E. B., Wegmans a Big Lots!, loni Emco začalo jednat i s největším řetězcem Walmartem. Emco se tak veze na vlně zájmu o bezlepkovou dietu v USA, kterou v posledních letech začaly propagovat i celebrity jako herečka Gwyneth Paltrowová či dcera exprezidenta Billa Clintona Chelsea.

Emco vyrostlo ze zdravé výživy v globálního hráče

Zdeněk Jahoda: Značka Emco už přerůstá náš dovoz

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!