Tunel Blanka z pražského rozpočtu každoročně odsaje 200 milionů

I po dokončení bude kritizovaný tunelový komplex Blanka zatěžovat pražský rozpočet. Na jeho provoz totiž Praha podle náměstka primátora Josefa Noska ročně vynaloží asi 200 milionů korun.

 Účastníci slavnostního ukončení ražby tubusů si prohlížejí pražský tunel Blanka, odkud dělníci 5. září vyvezli poslední kubík vytěžené zeminy.
5.11.2012 15:39   |  

Praha na výstavbu Blanky dává každý rok několik miliard korun, celkové náklady pak vyšplhají na zhruba 36 miliard. Tunel by měl být zprovozněn v roce 2014.

Praha chce, aby řidiči začali tunelem jezdit ještě před koncem volebního období, náklady na výstavbu bude ale město splácet ještě po roce 2014. Zároveň už v roce 2014 bude město platit provoz této části obchvatu.

Podle Noska odhadované provozní náklady zahrnují mimo jiné peníze na odvětrávání, svícení, úklid, provoz bezpečnostního systému a odčerpávání vody. Zajišťovat to bude pravděpodobně pražská Technická správa komunikací, která se už nyní stará o pět pražských tunelů.

V rozpočtu má na tyto účely podle mluvčího Tomáše Mrázka 92,5 milionu korun ročně. „Pokud bychom správu tunelu Blanka převzali, muselo by nám město navýšit rozpočet,“ řekl Mrázek.


Čtěte také:

Podívejte se: tunel Blanka se představil Pražanům

Temelín a Blanka? Nesrovnatelné, tvrdí Metrostav


Kvůli vysokým nákladům město také v nejbližších letech nezačne stavět navazující část okruhu od Pelc Tyrolky po Štěrboholskou radiálu, který by mohl stát kolem 40 miliard korun. Tento severovýchodní úsek vnitřního okruhu získal v minulých dnech kladné stanovisko v procesu EIA, který zkoumá vliv stavby na životní prostředí. Kvůli nedostatku peněz město nebude připravovat ani zahloubení magistrály u Národního muzea.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Většina evropských bank by obstála i za velmi hluboké recese, některé ale i tak budou muset posílit kapitál. Ukázaly to výsledky zátěžových testů, které zveřejnil Evropský… více

Mobilní web