Kampaň jede naostro, strany mnohem více šetří

Kampaň jede naostro, strany mnohem více šetří
6. září 2016 • 08:54
Jako poslední z parlamentních partají zahájila horkou část kampaně KSČM. Všechny politické subjekty investují do propagace méně než v minulosti, voliče oslovují přes internet.

Prezentace kandidátů na hejtmany a senátory, odhady volebních zisků a ostřejší výpady proti politickým soupeřům než obvykle. Jediným novým prvkem letošní kampaně shodným pro všechny partaje je snaha výrazně šetřit na placené inzerci a mnohem více využívat internet nebo i pomoc sympatizantů. Jako poslední z parlamentních stran zahájila horkou fázi KSČM, voliče láká na petici požadující referendum o vystoupení země z NATO.

ČSSD chce utratit za propagaci 80 milionů korun, tedy o deset méně než před čtyřmi roky. Hnutí ANO, které v krajských volbách kandiduje poprvé, hovoří o 60 až 80 milionech. Lidovci počítají s patnácti miliony. Historicky nejúspornější kampaň má ODS. Zatímco minule investovala přes 60 milionů, letos chce uvolnit dvakrát méně peněz. Ještě v roce 2008 dosahovaly výdaje hlavně za billboardy a novinové inzeráty řádově vyšších částek, právě občanským demokratům se konečný účet vyšplhal na 320 milionů.

Babiš si jde ve volbách podle průzkumu pro vítězství, získal by devět krajů

„Propagace na sociálních sítích bude mít mnohem větší podporu než v předchozích volbách. Chceme využít všech moderních prostředků komunikace. Je to velice efektivní a rychlá cesta k našim voličům,“ řekl mluvčí ČSSD Michal Kačírek v narážce na fakt, že oproti minulému klání o kraje a Senát vlastní chytré telefony většina populace.

Žádná inzerce v médiích Andreje Babiše

Socialisté, stejně jako lidovci a opoziční ODS a TOP 09/STAN, oznámili, že nebudou inzerovat v médiích ovládaných vicepremiérem a šéfem ANO Andrejem Babišem. „Internet a sociální média hrají v kampani TOP 09 prim už delší dobu, letos mají ještě výraznější podíl,“ uvedla mluvčí topky Martina Macková.

Například v Jihomoravském kraji, kde se očekává souboj o hejtmana mezi ČSSD a ANO, oba rivalové vynaloží na propagaci shodně po šesti milionech. V regionu tradičně silní lidovci čtyři, ODS dva a komunisté 800 tisíc. Celorepublikově by ČSSD ráda obhájila sedm z jedenácti hejtmanů, ANO má ambici zvítězit v pěti krajích. ODS, která dříve většinu regionů vedla, nyní obhajuje 102 mandátů krajských zastupitelů. KDU-ČSL, která minule získala sama nebo v koalicích 61 zastupitelů, by ráda obsadila alespoň jedno hejtmanství.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!