Ministr Prachař má velké plány. A také problém, kde na ně vzít

Ministerstvo dopravy bude muset vyřešit pětadvacetimiliardový problém. Spolu s tím, jak se minstr Antonín Prachař rozhodl vyhlásit ještě v letošním roce téměř sedmdesát obřích dopravních tendrů za 54 miliard korun, se ukazuje, že státní dopravní fond nebude mít v příštích letech dostatek státních peněz na jejich kofinancování zdrojů z EU.

ilustrační foto
28.3.2014 11:18   |  

Dopravní fond letos hospodaří se 72 miliardami korun. „Pro roky 2015 a 2016 je nutné dosáhnout minimálního objemu 75 miliard korun, abychom měli dostatek finančních prostředků na spolufinancování,“ řekl šéf dopravního fondu Tomáš Čoček.

A v tom bude právě problém. Výhledy rozpočtu dopravního fondu, které stanovil ještě předchozí kabinet, s tak vysokým objemem nepočítají. Příští rok má podle nich fond hospodařit s 46 miliardami korun včetně eurodotací, v roce 2016 má být ještě hůře. Pokud se státu nepodaří peníze sehnat, bude to podle ředitele fondu znamenat omezení nebo pozastavení rozběhnutých projektů.

Mezi výběrová řízení, které chce ministerstvo vyhlásit, patří například další kolo oprav dálnice D1, stavba jihočeské D3 ve dvou úsecích mezi Ševětínem a Borkem a Bošilcem a Ševětínem nebo oprava železničního Negrellihio viaduktu či oprava trati mezi pražským Smíchovem a Berounem.


Čtěte také:

Prachař letos pošle na stavební tendry 54 miliard, většina jde na železnici

Dopravě zbývá dočerpat z unie 50 miliard

Autor: Petr Weikert

Komentáře

Čtěte také

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Většina evropských bank by obstála i za velmi hluboké recese, některé ale i tak budou muset posílit kapitál. Ukázaly to výsledky zátěžových testů, které zveřejnil Evropský… více

Mobilní web