Programu ODS sebevědomí nechybí, slibuje antibyrokratickou revoluci

10. února 2017 • 13:50

V předvolební kampani chtějí občanští demokraté podle předsedy Petra Fialy dokázat voličům, že strana je opět ve formě a připravená působit ve vládě. Volebním trhákem má být antibyrokratická revoluce.

ODS program pro podzimní sněmovní volby sice ještě dotváří, ale hlavní cíle už si stanovila. Odvíjejí se od toho, že se strana zaměří na potřeby malých a středních podnikatelů.

Na ty v současnosti nejvíce dopadají regulatorní opatření vlády typu EET a kontrolních hlášení. Rozvoj jejich podnikání by měla zaručit stabilita daňového a právního systému, stručně řečeno dobře fungující stát. K hlavním bodům programu bude patřit nejen silná ekonomika a omezení byrokracie, ale také vzdělání v nejširším slova smyslu a zajištění bezpečnosti.

„Možnosti ODS jsou oproti ČSSD a ANO omezené. Nebudeme je moci překřičet. Musíme lidem sdělit, že politika má nějaký význam,“ říká Adam Znášik, slovenský expert na komunikaci, kterého si občanští demokraté pro volby najali. Ten stojí za úspěchem slovenského prezidenta Andreje Kisky. Podle předsedy ODS Petra Fialy strana nechce tvořit program od stolu: „Proto se v nadcházejícím období vydám do všech krajů. Naplánovány jsou jak diskuzní stoly s odborníky, tak setkání s veřejností,“ říká Fiala.

Komentář Bohumila Pečinky: Pravice jde do voleb. Kdo rozhodne?

Jarní část kampaně zahájí ODS příští týden v Ostravě, konkrétní program strana představí 22. dubna na celostátní konferenci. Občanští demokraté při tvorbě programu evidentně mimo jiné čerpají z Vize 2020, programového dokumentu, který představili už na 20. kongresu ODS před osmi lety. I v něm stojí, že občan má právo na efektivní správu věcí veřejných a srozumitelné a rychlé informování o vlastních záležitostech s využitím moderních informačních a komunikačních technologií.

„Komunikace s úřady musí probíhat elektronicky. Dlouhodobě říkáme, že pekař má péct housky, a ne papírovat,“ řekla první místopředsedkyně strany Alexandra Udženija k antibyrokratické revoluci. Strategie ODS je také podobná té, kterou zvolila TOP 09. Ta už svůj střednědobý program zveřejnila s tím, že jeho smyslem je vyvolat diskuzi o směřování země a na základě připomínek veřejnosti vytvořit program strany pro podzimní volby.

ODS má ale na rozdíl od TOP 09 šanci oslovit více voličů. Podle lednových dat agentury Median její preference činí osm procent. Předpokládaný zisk TOP 09 činí 6,5 procenta a byl by nejnižší od voleb v roce 2013. 

Komentář Petra Koubského: Digitální lobby nemá co nabídnout
Mohou e-shopy uspět proti EET u soudu? Stát musí vznášet rozumně splnitelné požadavky, míní soudce

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!