Brno zrušilo oblíbený veletrh Autosalon, účast odřekla známá značka | E15.cz

Brno zrušilo oblíbený veletrh Autosalon, účast odřekla známá značka

Brno zrušilo oblíbený veletrh Autosalon, účast odřekla známá značka
Autosalon Brno
• 
ZDROJ: CC BY-SA 3.0: Pavel Ševela, Wikimedia
29. ledna 2014 • 18:52
Společnost Veletrhy Brno zrušila letošní mezinárodní veletrh osobních automobilů Autosalon, přihlásilo se totiž méně vystavovatelů, než organizátoři předpokládali. Podle šéfa veletrhů Jiřího Kruliše by autosalon letos nebyl plnohodnotný. České televize uvedla, že účast odřekla známá automobilka.

„Současná situace na trhu osobních automobilů neumožňuje uspořádat plnohodnotný Autosalon, který návštěvníci očekávají,“ sdělil Kuliš. Akce se měla konat v půli května. Představit se na ní mělo 135 firem, a to na ploše 25 tisíc metrů čtverečních.

Pořadatelé očekávali až 80 tisíc návštěvníků. Předem si stanovili, že Autosalon uspořádají, pokud se na něj přihlásí alespoň 17 automobilek, čehož se nepodařilo dosáhnout.

Podle vedení veletrhů rozhodlo o zrušení Autosalonu více faktorů, kterými jsou stagnující prodeje osobních aut, pomalá obměna vozového parku v ČR, špatná finanční situace některých automobilek i to, že výrobci aut omezili financování marketingu.

Nejoblíbenější veletržní akce

Loni přitom pořadatelé plánovali, že Autosalon bude do budoucna na brněnském výstavišti každoročně, když předtím byl každý druhý rok. „Rozhodnout musí Brno,“ řekl k pořádání veletrhu tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Autosalon patříval k nejoblíbenějším veletržním akcím. V roce 1987 se na něj přišlo podívat na premiéru Škody Favorit 600 tisíc lidí. Ročník 2013 navštívilo 80 tisíc lidí a odborníci jej prýnehodnotili jako povedený. To uznává i vedení Veletrhů.

Měl to být mimořádný ročník

„Letošní Autosalon měl být mimořádný. Chtěli jsme trošku napravit reputaci z minulého roku. To by se nám ale nepovedlo, takže věříme, že se to podaří v příštím roce, pokud by se k tomu značky postavily trošku jinak,“ zdůraznil pro ČT ředitel Kruliš.

Na loňském ročníku Autosalonu pořadatelé původně čekali 30 značek, vystavovalo jich nakonec 13. Největší expozici na čtyřdenní akci, která se konala začátkem dubna, měla automobilka Hyundai. Mladoboleslavská Škoda do Brna přivezla nový model Octavie Combi třetí generace, která si svou světovou premiéru odbyla na březnovém autosalonu v Ženevě.

Na jaro Veletrhy Brno Autosalon přesunuly, protože importéři o tento termín projevili větší zájem. Na zájmu vystavovatelů se to ale loni neprojevilo a vzhledem k recesi v oboru některé firmy účast odřekly na poslední chvíli.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!