Jen každé páté dítě nechodí do žádného kroužku

Zpřístupnit mimoškolní aktivity umožní zaměstnanecký benefit Ticket Junior. Platby za volnočasové aktivity dětí zlevní téměř o třetinu.

 ilustrační foto
22.9.2015 15:12   |  

Dilema, jaké mimoškolní aktivity dopřát svým dětem a vyjít při tom s rodinným rozpočtem, řeší na začátku školního roku velká část rodičů. Rádi by dětem otevřeli i další možnosti, ale často jim na náročnější kroužky nebo rozvoj talentu jejich dětí chybějí peníze. Přesto se rodiče snaží - vůbec žádný kroužek totiž nenavštěvuje pouze jeden z pěti tuzemských školáků. Vyplývá to z průzkumu společnosti Datacollect, který si nechala zpracovat firma Edenred, největší světový poskytovatel předplacených korporátních služeb a volnočasových zaměstnaneckých benefitů.

Nejčastěji se děti podle průzkumu věnují sportovním aktivitám. Ty pravidelně navštěvuje osm z deseti školáků, kteří se věnují organizovaným mimoškolním činnostem. Následují umělecké kroužky, které navštěvuje šest z deseti dětí a jedné čtvrtině školáků rodiče platí vzdělávací mimoškolní aktivity.

„Děti začínají plošně navštěvovat alespoň jeden placený kroužek hned v první třídě, tedy v šesti letech, v průměru pak navštěvují placené kroužky dva, a to až do svých 12 let. Od 13 roku svého života se pak často věnují už pouze jedné činnosti,“ uvádí Michaela Číhalíková, produktová manažerka společnosti Edenred.

Nejčastěji za kroužky platí rodiče do 200 korun měsíčně

Nejčastěji rodiče za aktivity svých dětí platí měsíčně do 200 korun, tuto částku vynakládají dva z pěti rodičů. Další třetina pak platí do 500 korun měsíčně. Finančně náročnější aktivity, které přijdou na více než 800 korun za měsíc, pak hradí dětem přes 13 procent rodičů.

„Pro rodiče jsme připravili nové řešení, které jim zajistí při platbách za mimoškolní aktivity výraznou slevu. V rámci projektu Ticket Junior nabízíme ode dneška za platby mimoškolních aktivit dětí úsporu ve výši 31 procent,“ uvedla Michaela Číhalíková.

Platit touto formou lze kroužky v rámci školy, Základní umělecké školy, sportovních klubů, skautu a další aktivity a to včetně letních dětských táborů,“ uvedla Číhalíková.

Ticket Junior tedy přináší úsporu při platbách prakticky všech typů mimoškolních aktivit dětí bez ohledu na výši platby. Zároveň napomáhá rozvoji sportovních, uměleckých a dalších škol a klubů a rozvoji talentovaných dětí. Rodiče, kteří platí svým talentovaným dětem třeba 5000 korun měsíčně, mohou ročně uspořit přes osmnáct tisíc korun. „Ticket Junior tak pomůže rozšířit počet dětí, kteří budou mít šanci stát se úspěšnými sportovci či umělci,“ uvedla Číhalíková.

Ticket Junior - úspora díky zapojení zaměstnavatelů

Produkt Ticket Junior odstartovala firma Edenred v loňském roce a v první fázi byl určen na placení školkovného v mateřských školkách. Nyní se rozšiřuje jeho působnost i na dětské volnočasové aktivity.

Ticket Junior je založený na elektronickém propojení zaměstnavatelů, organizací zajišťujících dětské kroužky a rodičů. „Díky této unikátní kooperaci nabízí Edenred uplatnění daňové výhody, a tím snížení nákladů na kroužek pro rodiče o 31 procent. „Interní nastavení produktu v rámci firmy pak umožňuje i samofinancování, firmu tedy jeho nastavení nestojí žádné náklady navíc a zvyšuje tak svoji prestiž při náboru nových zaměstnanců“, sdělila Číhalíková. Jedná se o jediné elektronické řešení na trhu, které snižuje administrativu a zvyšuje pohodlí všech účastníků.

Podmínkou, aby mohl být kroužek placen přes Ticket Junior, je plně funkční účetní a daňová evidence subjektů poskytujících jednotlivé aktivity. „V současné praxi je běžné, že polovina kroužků je placena hotově a většinou i bez možnosti mít fakturu nebo účtenku. Přes Ticket Junior tedy jednoduše doložíme účelovost vynaložení prostředků a zajistíme, že peníze s podporou státu jdou skutečně na volnočasové aktivity dětí zaměstnanců.“ doplnila Číhalíková. Její slova dokládají i data z průzkumu Datacollect. Bez faktury nebo jakéhokoli jiného platebního dokladu se v Česku uskuteční plných 28 procent plateb za dětské aktivity.


Čtěte také:

Kolik stojí „kroužky“?

Vybíráme dětem zájmové kroužky

Za školní potřeby letos zaplatíme o 400 korun více než loni

Autor: red

Komentáře

Čtěte také

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Francouzská automobilka PSA Group, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, v prvním pololetí více než zdvojnásobila čistý zisk na rekordních 1,21 miliardy eur (téměř 33 miliard… více

Mobilní web