Kam mizí peníze České pošty? Státní podnik koupil přes čtyři tisíce lahví vína

10. ledna 2017 • 11:01

Desítky milionů korun platí každý rok Česká pošta za propagaci nebo reklamní předměty. Například v roce 2015 to bylo 46,9 milionu korun, z toho více než 610 tisíc zamířilo na nákup 4440 lahví vín. Podnik přitom dlouhodobě tvrdí, že nemá dostatek peněz na výraznější zvýšení platů a požaduje od státu stovky milionů korun jako kompenzaci za poskytování základních služeb.

Celkem 4440 lahví vína za 610 tisíc korun. To byla jedna z výdajových položek České pošty za rok 2015. Jsou mezi nimi lahve především ze zahraničí, které stojí kolem 200 korun, ale i takové, jejichž cena přesahuje 500 korun.

Státní podnik tvrdí, že tato vína potřebuje, a to za účelem zvýšení svého zisku. „Česká pošta využívá vína jako propagační předmět, tedy v souvislosti se svou ekonomickou činností k dosažení, zajištění a udržení příjmů,“ uvedla k tisícovkám lahví Eva Krejčí z odboru komunikace.

Komentář Lukáše Kovandy: Česká pošta mrhá penězi nás všech

Na reklamu a propagaci směřovalo v daném roce bezmála 47 milionů korun. Přes 3,8 milionu z toho pošta utratila za reklamní předměty. O rok dříve (2014), byly výdaje ještě vyšší – celkem 54,2 milionů. Za loňský rok od ledna do října bylo utraceno přes 30 milionů. Zjistil to server Blesk.cz na základě žádosti podle informačního zákona.

Co konkrétně podnik za tyto peníze kromě vín nakoupil, není příliš jasné, protože kompletní znění smluv odmítl poskytnout. Například po žádosti o kopii jedné z objednávek reklamních předmětů za 1,3 milionu zaslal jen začerněné stránky. Informace totiž považuje za obchodní tajemství.

Pokračování článku čtěte zde.

Glosa Jany Havligerové: Pošťáci střílí na vlastní bránu
Obří železniční tendr: velcí zlevnili, s nejnižší cenou přišly Metrostav a Swietelsky

Autor: David Budai - Blesk.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!