Konec sultánů a chodících ryb v centru Prahy. Město dál zpřísňuje reklamu | E15.cz

Konec sultánů a chodících ryb v centru Prahy. Město dál zpřísňuje reklamu

Konec sultánů a chodících ryb v centru Prahy. Město dál zpřísňuje reklamu
Václavské náměstí
• 
ZDROJ: Stefan Schlautmann CC BY-SA 2.0 flickr
22. září 2014 • 12:21
Chlupatý plyšový delfín, sultán či obří ryba, která rozdává letáčky v centru Prahy, by měli od prosince zmizet z pražského centra. Vedení hlavního města připravuje další zpřísnění reklamy v Pražské památkové rezervaci a jejím okolí. Je to další výrazné omezení reklamy, které magistrát chystá, v rámci nových stavebních předpisů se chce zbavit i velkoformátových reklamních ploch.

Kromě převleků chce magistrát zrušit i reklamní plochy na sloupech veřejného osvětlení, ovšem kromě těch, které jsou na nich umístěny na základě smlouvy s hlavním městem.

Magistrát má v plánu rozšířit platnost omezení reklamy i na další část Prahy 2, kam se z centra přesunuly reklamní plachty a k zákazu rozdávání letáků a vizitek přidat také brožury, katalogy a jiné tištěné propagační materiály. V dalším kroku chce Praha novelizovat zákon o regulaci reklamy.

„Navrhujeme, aby se do zákona dostal zákaz anonymní reklamy a reklamní sdělení na veřejném prostranství by musela obsahovat informaci o zadavateli takové reklamy,“ uvedl pražský radní Lukáš Manhart. Úprava by podle něj měla přispět ke zlepšení situace v oblasti vymahatelnosti práva. Informaci by musely obsahovat letáky, plakáty, plachty i jiné reklamní nosiče, na nichž je šířena reklama na veřejném prostranství. Podle magistrátu by opatření mohlo přispět k redukci takzvaných černých výlepů.

Pražská památková rezervacePražská památková rezervaceAutor: Wikimedia Commons
Zdroj Wikimedia Commons

Změny by se dotkly také reklamních plachet, které u oprav překrývají památky, nově by reklama činila pouze 20 procent z plochy plachty, na které bude vyobrazen opravovaný objekt.

Materiál je podle Manharta součástí dlouhodobé strategie města a doplňuje další změny, které magistrát zavádí v Manuálu vzhledu veřejných prostranství či Pražských stavebních předpisech.

Termín: Začátek prosince

Radní zmínil, že materiál, který v Pražské památkové rezervaci reklamu reguluje, reaguje na nové formy reklamních komunikačních médií, ať již díky novým materiálům nebo technologiím. Nová pravidla jsou podle radního v současnosti v připomínkovém řízení, předpokládaný termín, kdy by měla začít platit, je začátkem prosince tohoto roku. Dohlédnout na to má také pracovní skupina, která začne fungovat od poloviny září.

Magistrát v letošním roce nechal z Pražské památkové rezervace na základě kontrol odstranit téměř 500 reklam.

Pražský magistrát nedávno odsouhlasil nové stavební předpisy, které povolují pouze reklamu do šesti metrů čtverečních. Podle reklamních firem ale likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux. Město s firmami vede již několik týdnů kvůli novým pravidlům spor.

Autor: Tereza Čapková
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!