Miloš Růžička: Deník Dnes o hotelu Kladenka lže | E15.cz

Miloš Růžička: Deník Dnes o hotelu Kladenka lže

Miloš Růžička: Deník Dnes o hotelu Kladenka lže
19. února 2016 • 14:53
Spoluvlastník PR agentury Bison & Rose Miloš Růžička se ohradil proti pátečnímu článku deníku Dnes, který vyšel pod titulkem „Sobotkovi lidé koupili podezřele levně hotel“. List napsal, že poradci ČSSD velmi výhodně koupili horský hotel Kladenka v Krkonoších. Ten měl být původně v majetku společnosti OKD, jejíž privatizaci vládě předkládal současný premiér Bohuslav Sobotka. Růžička tvrdí, že „bouda“ Kladenka nikdy nepatřila OKD. Článek označil za lživý a účelový.

Článek deníku Dnes uvedl, že horský hotel Kladenka byl součástí majetku privatizované společnosti OKD, který nebyl při privatizaci řádně oceněn. Kladenka pak měla být v roce 2005 prodána současným majitelům Bison & Rose za podezřele nízkou cenu 13 milionů korun, když realitní experti odhadli její cenu mezi 25 až 30 miliony korun.

V tomto období měla pro miliardáře Zdeňka Bakalu pracovat i agentura Bison & Rose a „laciná“ Kladenka prý byla odměnou za pomoc při privatizaci OKD. Deník dále uvádí, že majitelé agentury Bison& Rose mají vazby na vrcholné představitele ČSSD. Například spolumajitel PR agentury Bison & Rose a spolumajitel Kladenky Miloš Růžička je poradcem ministra vnitra Milana Chovance.

Hotel KladenkaHotel KladenkaAutor: www.hory-krkonose.cz
Hotel Kladenka

„Konstatuji, že deník Dnes lže, a to s cílem poškodit politickou konkurenci svého majitele Andreje Babiše,“ reagoval na článek Růžička.

„Bouda Kladenka“ podle jeho slov nikdy nebyla majetkem společnosti OKD. Zdůraznil, že patřila společnosti Českomoravské doly (ČMD), dříve provozující doly na Kladensku, kterou si bývalí většinoví majitelé OKD pořídili dávno před doprivatizací menšinového státního podílu v OKD a zcela nezávisle na ní.

Cena vycházela z posudků, jež si společnost ČMD nechala vypracovat. Také banka si pro potřeby úvěru zpracovala vlastní odhad hodnoty.

Růžička se vyjádřil i k údajně podezřele levné ceně za Kladenku: „Cena, za niž stávající majitelé pořídili boudu Kladenka, vycházela z posudků, jež si společnost ČMD nechala vypracovat. Jinak tomu ani být nemohlo, společnost ČMD byla v té době kotována na burze. Nabyvatelé ostatně koupi nemovitosti financovali bankovním úvěrem – také banka si pro potřeby úvěru zpracovala vlastní odhad hodnoty.“

Vazbu na miliardáře Bakalu Růžička či politické špičky ČSSD Růžička rovněž popírá. „V době doprivatizace menšinového podílu státu v OKD jsme ani já, ani agentura Bison & Rose, nepracovali pro tehdejší či pozdější majitele OKD. Agentura nikdy nepracovala, a ani nyní nepracuje, pro žádnou politickou stranu,“ napsal Růžička.

Proč se to psalo?

Závěrem Růžička ze svého pohledu vysvětluje, proč článek v deníku vlastněném Andrejem Babišem vznikl.

„Jde o mé expertní působení v oblasti politického a mediálního poradenství pro politické konkurenty Andreje Babiše. Tyto aktivity jsem vždy realizoval jako fyzická osoba a nelze je zaměňovat za aktivity firem, v nichž mám obchodní podíl,“ uvedl s tím, že agentura Bison & Rose ostatně v obdobné věci podala v prosinci na Andreje Babiše žalobu.

Společnost Mafra, vydavatel deníku Dnes, s reakcí Miloše Růžičky nesouhlasí. „Za zveřejněnými informacemi o pochybných obchodech a majitelích komunikační agentury Bison & Rose si stojíme. Spolumajitel Bison & Rose Miloš Růžička ostatně opakovaně dostal možnost se ke všem informacím jakkoliv vyjádřit. Proto jeho dnešní stanovisko považujeme pouze za účelové a manipulativní,“ uvedl šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl na serveru mediaguru.cz.

Praha 10 nalila do krkonošské chaty přes sto milionů, vyšetří to policie

Autor: try
 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí