O2 zvažuje žalobu na ČTÚ kvůli prodlení v řešení sporů o vyúčtování

aktualizováno Český telekomunikační úřad (ČTÚ) je v prodlení s rozhodováním spotřebitelských sporů. Firma O2 Czech Republic evidovala v polovině loňského prosince více než 13 tisíc zahájených správních řízení, u kterých nebylo ani po šesti měsících vydáno žádné rozhodnutí. Operátor proto vyzval regulátora, aby spory rychle rozhodnul. ČTÚ nařčení operátora z nečinnosti odmítá.

ilustrační foto, O2
4.1.2016 19:01   |  

Podle operátora má ČTÚ podobný počet neskončených řízení i v případě ostatních operátorů. Výši škody, která kvůli nečinnosti Českého telekomunikačního úřadu operátorům vzniká, odhadla firma na stovky milionů korun. „Nejde o spory v klasickém slova smyslu. Většinou se jedná o jednoduché, nesporné nároky, jejichž důvodem je platební neschopnost nebo nevůle platit ze strany dlužníka. Dlužná částka většinou nepřesahuje deset tisíc korun,“ uvedl Michal Krejčík z právního oddělení O2.

ČTÚ důrazně odmítá nařčení operátora O2 z nečinnosti. Ročně vyřídíme přibližně trojnásobně více návrhů, než od operátorů přijmeme. Daří se nám tak postupně snižovat zátěž historicky pramenící z dřívějšího zastaveného převodu této agendy na obecné soudy,“ sdělil ČTK mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

ČTÚ: Operátoři stále častěji protiprávně uplatňují smluvní pokuty a obdobné příslušenství pohledávek, u kterých ČTÚ musí zkoumat, zda a případně v jaké výši na ně má podnikatel nárok

Podle něho ČTÚ odmítá i to, že by vždy šlo o nesporné nároky, které by nevyžadovaly odborné posouzení. „Operátoři stále častěji protiprávně uplatňují smluvní pokuty a obdobné příslušenství pohledávek, u kterých ČTÚ musí zkoumat, zda a případně v jaké výši na ně má podnikatel nárok. V těchto případech chráníme spotřebitele před situací, kdy po něm operátor bezdůvodně vymáhá plnění, na které právo nemá, dodal Drtina.

O2 navíc ČTÚ pohrozila, že bude škody vzniklé v posledních několika letech nesprávným úředním postupem vymáhat soudně. Problém s nečinností a prodlením ze strany ČTÚ se podle operátora dotkl celkem stovek tisíc případů. Na konci ledna uplyne zákonná lhůta pro vydání rozhodnutí u dalších zhruba 8900 sporů.

Vláda již před několika lety rozhodla o převodu agendy související se stížnostmi na vyúčtování telekomunikačních služeb z ČTÚ na soudy, později své rozhodnutí po protestech soudců vzala zpět. Nově převod schválila letos v březnu s tím, že by se měl uskutečnit na začátku roku 2017. Počet stížností na vyúčtování telekomunikačních služeb u operátorů podaných k ČTÚ se v roce 2014 snížil o polovinu na 176300 nevyřešených návrhů. Ještě v roce 2012 to bylo přes 400 tisíc stížností.


Čtěte také:

ČTÚ připravuje půdu pro nového operátora. Stávající konkurence to kritizuje

Vodafone kritizuje cenu za kmitočty pro O2. Nabídneme víc, slibuje

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web