Pražské části sladí noty v dopravě, volají po řešení okolí Václaváku

Pražské části sladí noty v dopravě, volají po řešení okolí Václaváku
2. května 2016 • 17:08
Čtyři pražské části spojily své zájmy v oblasti dopravy. Praha 1, 2, 3, a 9 sladí termíny uzávěr při opravách chodníků a výkopových pracích. Budou tlačit na magistrát kvůli posílení spojů MHD, urychlené dostavbě okruhů, nebo řešení dopravy na Václavském náměstí a prostoru kolem přilehlých budov Národního muzea, Státní opery a Hlavního nádraží.

Probíhající diskuze o opravě Vinohradské ulice totiž původně otázku napojení této třídy na Václavské náměstí vynechala. Síly spojí také při jednáních o jednotném systému parkovacích zón.

„Starostové se dokážou shodnout a oponovat nápadům, které v posledních letech padají z magistrátu hlavního města Prahy,“ soudí zástupce starostky Prahy 2 Jan Korseska. Čtveřice se nebrání spolupráci s dalšími městskými částmi, pokud se k ní budou chtít připojit.

Městské části spolupracovaly už při jednáních o rozšíření a změnách parkovacích zón. Zóny měly být zavedeny v nových oblastech od dubna, vymáhání přestupků v prvním kole mělo zároveň přejít z magistrátu na městské části. Pro velké množství připomínek se ale projekt odložil. V tuto chvíli je plánované zavedení nových zón v Praze 3, 5, 6 a 8 od srpna nebo září. Praha 9 a 4 se připojí ještě později.

Městské části doufají, že ve spojení budou mít více síly prosazovat urychlené dokončení vnějšího a vnitřního okruhu. „Jestliže dnes už jsou kolony, do dokončení okruhů to bude jen horší,“ říká radní Prahy 9 Tomáš Holeček. U okruhů stále ale zůstává mnoho otazníků, jedná se o investici státu a není ani rozhodnuto, kudy povede severní část vnějšího okruhu.

Na výkopové práce a úpravy vozovek a chodníků by podle memoranda čtyř městských částí měl vzniknout desetiletý plán. Má se tím předejít nesourodosti a zlepšit efektivita. Podle Korsesky mají být rekonstrukce ulic komplexní tak, aby se zároveň opravily například jak povrch vozovky, tak i chodníky nebo osvětlení, aby lidé v oblasti měli aspoň následujících pět let od stavebních prací klid.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!