Stát brzy začne se zakrýváním billboardů podél silnic | E15.cz

Stát brzy začne se zakrýváním billboardů podél silnic

1. září 2017 • 12:46

Úřady začnou billboardy podél dálnic a silnic první třídy zakrývat v polovině září. Odstraňovat je pak budou od přelomu září a října. Důvodem jsou zákonné lhůty, které musí stát dodržet, řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Provozovatelé měli podle zákona povinnost reklamní poutače z blízkosti vozovek odstranit k dnešnímu dni. Velká část z nich ale uvedla, že tak neučiní.

Od dnešního dne běží provozovatelům lhůta pěti pracovních dnů, během nichž mohou ještě poutače sami odstranit. Poté je sedmidenní lhůta, během níž musí úřady majitele vyzvat, aby zařízení zbourali, následuje pětidenní lhůta na reakci majitelů. Na ni pak navazuje 15denní lhůta, během které budou úřady poutače zakrývat, uvedl Ťok.

"Jak u posílání výzev, tak u zakrývání se bude ministerstvo dopravy snažit lhůty dané státu maximálně zkrátit tak, abychom první billboardy začali zakrývat co nejdříve, řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Odeslání všech výzev, zakrytí a odstranění všech nelegálních billboardů bude trvat déle, možná až měsíce.

Stát se chystá odstraňovat billboardy u silnic, kličku s nekomerčním obsahem neuznává

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012. Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou.

"Tím jsme jednostranně podle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon," uvedl v tiskovém prohlášení Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Podle ministerstva ale názor svazu před soudem neobstojí. "Jestliže bylo konkrétní zařízení jako reklamní zařízení povoleno tam, kde je umístěno, je to stále reklamní zařízení, i když aktuálně nemá reklamní obsah," uvedl po středečním setkání se šéfem svazu Markem Pavlasem ministr Dan Ťok.

Na sociálních sítích se příští rok protočí pětina internetové reklamy

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!