Více než polovině Čechů vadí používání motivu Santa Clause ve vánočních reklamách | E15.cz

Více než polovině Čechů vadí používání motivu Santa Clause ve vánočních reklamách

ČTK

Využívání motivu Santa Clause ve vánočních reklamách vadí 54 procentům Čechů. Použití křesťanských motivů, jako jsou andělé, jesličky či pasáčci, vadí jen šesti procentům lidí.

Vyplývá to z průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), realizovaný agenturou Nielsen Admosphere.

Některou z vánočních reklam si vybaví 57 procent dotázaných. Čím je respondent mladší, tím snáze si vánoční reklamu vybaví, ve věku mezi 18 a 35 lety to jsou tři čtvrtiny lidí. Nejčastěji si lidé z vánočních reklam vybaví tu s Kofolou. Spontánní znalost reklam na Kofolu obecně je 53 procent, 28 procent lidí si vybaví reklamu Kofoly se zlatým prasátkem. Stejně je na tom Coca-Cola. Spontánní znalost ostatních vánočních reklam je naproti tomu mizivá.

České dráhy se zbavují reklamní společnosti Railreklam, odkoupí ji skupina BigBoard

Kolem 64 procent respondentů přiznává, že je vánoční reklama inspirovala k nákupu. Ženy jsou v tomto ohledu ovlivnitelnější než muži. Reklamu, která nenabízí zboží, ale děkuje či přeje hezký rok, vnímá 84 procent dotázaných. Mírně častěji ji vnímají lidé z malých měst a vesnic (89 procent), než obyvatelé středních a větších sídel (77 procent).

Celkem 65 procent lidí pokládá listopad za měsíc, kdy by se měly rozjet vánoční reklamní kampaně. Pětina mužů by byla spokojená i s prosincem, zatímco pětina žen by přivítala start vánočních nabídek už v říjnu.

"Z tohoto pohledu se dnes zadavatelé chovají racionálněji než před lety, kdy závody o vánočního spotřebitele vypukly málem na konci babího léta," uvedl výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Nápojáři dopřávají cukr už i Čechům. Po dlouhé době je levnější než náhražky

Výroba reklamy prožívá na podzim svoji špičku. Komplexní kampaně se připravují často už během léta. Kampaně v místech prodeje nebo pro prodej na internetu vrcholí v podzimních měsících. Vánoční vrchol tak často nerozhoduje jen o celoročním výsledku podstatné skupiny obchodníků, ale také o profitabilitě reklamního a komunikačního průmyslu.

Asociace komunikačních agentur svou činností navazuje na Asociaci reklamních agentur, která vznikla v roce 1992. Na AKA se přejmenovala v roce 2001. Počet členů se v posledních letech ustálil mezi 65 až 70 agenturami.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!