Jak upilovat náklady na firemní vozy? | E15.cz

Jak upilovat náklady na firemní vozy?

Jak upilovat náklady na firemní vozy?
LeasePlan
• 

.

Pokud dnes podnikatelé chtějí upilovat náklady na své firemní vozy, ale i starosti, které jsou s nimi spojeny, volí stále častěji operativní leasing. Zatímco dříve byl tento produkt úspěšný hlavně u velkých firem, dnes ho objevují i menší společnosti a živnostníci. Ti slyší na ekonomické výhody operativního leasingu a na komfort, který přináší do užívání služebních vozidel.

V segmentu malých a středních firem či drobných podnikatelů vidí leasingové společnosti velký potenciál. Například světová i tuzemská jednička oboru, společnost LeasePlan, připravila produkt ušitý na míru právě této zákaznické skupině.

Operativní leasing je dlouhodobý pronájem, po jehož ukončení nájemce vrací věc pronajímateli. Během kontraktu může využívat řadu služeb, které souvisejí s jejím provozem. Rozdíl mezi operativním a mnohem známějším finančním leasingem je zřejmý: zatímco cílem finančního leasingu je převedení komodity do majetku zákazníka, operativní leasing je zaměřen na její užívání. Z toho plynou vítané dopady do účetnictví klienta:

• v pravidelných splátkách zaplatí za vozy jenom rozdíl mezi pořizovací a zůstatkovou cenou na konci leasingu
• tím v autech neváže kapitál, který může využít na rozvoj svého podnikání
• díky předplaceným službám, hrazeným v rámci splátek, optimalizuje své cash-flow a eliminuje nečekaná jednorázová vydání
• silná leasingová společnost pro něj dokáže vyjednat atraktivní finanční podmínky u svých dodavatelů: dealerů vozů, servisů, pojišťoven, poskytovatelů palivových karet, prodejců autopříslušenství…

LeasePlanLeasePlanAutor:

K finančním argumentům je třeba připočítat i omezení administrativy, protože zákazník obdrží každý měsíc souhrnné daňové doklady se všemi účtovanými položkami za daný vůz. Zanedbatelný není ani dopad na image klienta, který jezdí takřka neustále v moderních vozech. Po vypršení leasingového cyklu (typicky po třech nebo čtyřech letech) je totiž zpravidla vymění za nové.

Hlavním smyslem operativního leasingu ale je sejmout ze zákazníka veškeré starosti o vozy. Komplexní péče o autoparky je zajišťována tzv. full service leasingem. Právě ten je typický pro LeasePlan, který objedná vozy u prověřených partnerů, přihlásí je a vyzvedne registrační značky, zajistí kompletní pojištění, vyřídí pojistné události, zaplatí všechny povinné poplatky a daně, zprostředkuje pravidelný servis i výměnu a uskladnění sezónních pneumatik, poskytne non-stop podporu na telefonu…

LeasePlanLeasePlanAutor:

Zákazníci mohou využívat i další služby: například karty na pohonné hmoty se slevou na palivo, podrobný reporting či elektronickou fakturaci, spolehlivou asistenční službu, pick-up servis, přistavení náhradního vozidla, ale třeba i elektronickou knihu jízd s možností exportu dat přímo do účetnictví, povinné školení řidičů, kurzy bezpečné jízdy a podobně. Samozřejmostí je odborné poradenství a v případě zájmu formulace tzv. car policy.

Autor: .
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!