Příběh prvorepublikových automobilů Škoda | E15.cz

Jednoduché a dostupné. Připomeňte si příběh prvorepublikových automobilů Škoda

Milan Lažanský - Autorevue.cz

Jedny z prvních osobních vozů Škoda se musely vyrovnat s nelehkou situací na trhu. Prohlédněte si je ve velké galerii. 

Na první republiku se obecně vzpomíná jako na jednu ze světlejších chvilek nelehkého 20. století. Po drsné první světové válce to však vůbec nebylo jednoduché na trhu automobilů. Ten se sice postupně rozvíjel, vždyť v mladičkém Československu ještě v roce 1921 připadal jeden vůz na 3138 obyvatel, avšak hlad byl především po co jednoduchých a nejdostupnějších automobilech. To se podařilo společnosti Laurin & Klement a navazující značce Škoda.

Pozornost, kterou mladoboleslavská automobilka dlouhodobě věnovala cenově dostupnějším modelům, korespondovala s demokratickým duchem nově vzniklé republiky.

První československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk v roce 1919 při návštěvě továrny Laurin & Klement v Mladé Boleslavi mimo jiné řekl: „Dobře nyní pochopuji význam automobilu. Já sám, dříve než jsem odjel do ciziny, díval jsem se na automobil nesprávně, ano dost naivně, vida v něm luxusní novotu... Doufám, že automobil dojde i u nás takového všeobecného používání jako v Americe. V Americe má kdekterý farmář svůj automobil, ba i lépe situovaný dělník může si dopřáti tohoto dopravního prostředku, aby se v sobotu s celou rodinou odebral na venek a tam trávil svůj volný čas, a na to v pondělí se opět vrátí k své práci.“

OBRAZEM: Ferrari i socialistické retro. Mototechna nabízí auta jako investici


Celý článek si můžete přečíst zde >>>


Jedno z posledních vyrobených Lamborghini Diablo našlo svého majitele. Najeto má jen 23 kilometrů
Od zániku automobilky Bugatti uplynulo přes půl století, připomeňte si její zlaté časy

Autor: Milan Lažanský - Autorevue.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!